شناسه خبر: 6430 منتشر شده در مورخ: 1394/2/15 ساعت: 08:07 گروه: فرهنگی  
سری جدید «واژه و خمپاره» وارد رادیو ایران شد

سری جدید «واژه و خمپاره» وارد رادیو ایران شد

تهیه‌کننده برنامه «واژه و خمپاره» با اشاره به پخش سری جدید این برنامه از ۱۲ اردیبهشت‌ماه، توضیح داد که این برنامه به صورت مشاعره قصد زنده نگه داشتن فضای انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس را دارد.

سیده‌زهرا صالحی گفت: سری جدید این برنامه تولیدی از ۱۲ اردیبهشت روی آنتن رادیو ایران رفت که  در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته بعد از خبر ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه مکالمات روزانه ما با افراد جامعه می‌تواند تاثیرات متفاوتی در زندگی هر یک از آنها یا حتی خود ما داشته باشد، درباره دلایل استفاده از ترکیب «واژه و خمپاره» برای نامگذاری برنامه اظهار کرد: در واقع ماده خام این ارتباط کلمات و واژه‌هاست. از هر واژه‌ای که استفاده می‌کنیم، پیام خاصی را به مخاطب می‌دهیم که می‌تواند باعث واکنشی از سوی مقابل باشد. حال اگر به میدان جنگ بنگریم، این سلاح‌ها و مهمات جنگی هستند که می‌توانند به واکنش طرف مقابل منجر شوند که در میان آنها خمپاره تاثیرگذارترین سلاح است چون باعث ایجاد بیشترین آثار با توجه به جثه کوچکش می‌شود؛ درست مثل کلمات و واژه‌های جملات ما که هر یک می‌توانند به‌ تنهایی تاثیرگذار باشند. همین موضوع باعث شد ما هم نام برنامه خود را «واژه و خمپاره» انتخاب کنیم.

این تهیه‌کننده برنامه های رادیویی با اشاره به محتوای برنامه «واژه و خمپاره» با توجه به عنوان آن، یادآور شد: هر چند با دیدن نام و عنوان این برنامه متصور خواهیم شد که حال و هوای برنامه، جنگی و پرهیاهوست و شنونده انتظار دارد برنامه با انواع و اقسام افکت‌های جنگی پخش شود اما من سعی کردم به نوعی از فضای آرام و دل‌انگیز شعر و ادبیات برای زنده نگه داشتن دوران انقلاب باشکوه ایران و هشت سال دفاع مقدس استفاده کنم.صالحی درباره بخش‌های مختلف برنامه «واژه و خمپاره» توضیح داد: به طور کلی این برنامه در سه بخش به‌ صورت مسابقه، مشاعره تهیه و تولید می‌شود که بخش‌های آن عبارتند از مشاعره سنتی، مشاعره مشروط و بداهه سرایی. مجری برنامه «واژه و خمپاره» ابوالفضل آقاخانی است و علاقمندان می توانند برنامه را از رادیو ایران موج اف ام ردیف ۹۰ مگاهرتز دریافت کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *