شناسه خبر: 6316 منتشر شده در مورخ: 1394/1/23 ساعت: 12:48 گروه: اجتماعی  
خوابگاه ورزشی نابینایان و کم‌بینایان در مشهد به بهره‌برداری می‌رسد
رئیس هیئت نابینایان خراسان رضوی

خوابگاه ورزشی نابینایان و کم‌بینایان در مشهد به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس هیئت نابینایان خراسان رضوی گفت: خوابگاه ورزشی نابینایان و کم بینایان در مشهد مقدس به بهره برداری می‌رسد.

 محمود باقرزاده  اظهار داشت: طبق برنامه همه ساله در هیئت نابینایان و کم بینایان سه برنامه در خراسان رضوی اجرایی می‌شود که نخستین آن شرکت در مسابقات قهرمانی کشور، آماده کردن بازیکنان برای اردوهای تیم ملی و دیگری برگزاری مسابقات به صورت استانی است.

رئیس هیئت کم بینایان و نابینایان خراسان رضوی افزود: پس از 6 سال وقفه‌ای که از حضور تیم نابینایان خراسان رضوی در مسابقات قهرمانی کشور افتاد خوشبختانه از سال گذشته مجددا حضور خراسان رضوی در کشور مجددا شروع شده است که در همین میان امسال از خراسان رضوی در مسابقات قهرمانی کشور که اوایل تابستان برگزار می‌شود چندین تیم حضور دارد.

باقرزاده بیان کرد: تا قبل از برگزاری انتخابی تیم ملی تیم شنا خراسان رضوی سه جلسه در هفته تمرین داشت اما هم اکنون که به مرحله انتخابی تیم ملی نزدیک شده‌ایم تعداد این جلسات به 6 جلسه در هفته افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در خراسان رضوی آقایان در 8 رشته و بانوان در 4 رشته به فعالیت می‌پردازند که در همین راستا هم اکنون در باشگاه‌هایی که در خراستن رضوی فعال می‌باشند در سه رشته فعالیت می‌کنند که براساس آنچه که در فدراسیون مطرح شده امسال تیم جودود بزرگسالان در رشته نابینایان به مسابقات کشوری اضافه می‌شود.

رئیس هیئت کم بینایان و نابینایان خراسان رضوی گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته امسال یکی از مهم‌ترین مسائلی را که هیئت نابینایان خراسان رضوی دنبال می‌کند در زمینه ارتقای آموزش مربی‌گری گلبال و داوری درجه سه گلبال است.

باقرزاده بیان کرد: هم اکنون خوشبختانه تمامی داور‌ها و مربیان تمامی رشته‌ها از افراد عادی (سالم) هستند و تنها در رشته گلوبال به علت شرایط خاصی که دارد از داوران و مربیان نابینا استفاده می‌شود.

وی گفت: هم اکنون در زمینه استعدادیابی از دانش آموزان تفاهم نامه‌ای در سال گذشته با آموزش و پرورش استثنایی منعقد شده است که خوشبختانه هم اکنون مستعدان در دوازده رشته از مدارس دخترانه و پسرانه انتخاب می‌شوند و جهت آموزش تحت پوشش قرار می‌گیرند که خوشبختانه در سال گذشته در مسابقات کشوری شنا 5 نفر نونهال از خراسان رضوی حضور داشتند که این 5 نفر ماحصل تیم استعدادیابی بوده‌اند.

رئیس هیئت کم بینایان و نابینایان خراسان رضوی به حمایت‌های مالی این تیم اشاره و اظهار داشت: خوشبختانه در بحث اسپانسر چندین سال است که دیگر مشکلی نداریم و هم اکنون موسسه میزان برای تیم گلوبال و موسسه ثامن الحجج برای فوتبال ما را مورد حمایت قرار می‌دهد اما چند سالی است که دیگر کمک‌های مالی از سوی فدراسیون نمی‌رسد و تنها بهزیستی خراسان رضوی سالیانه 10 میلیون تومان کمک می‌کند.

باقرزاده بیان کرد: هم اکنون در شهر مقدس مشهد دو زمین در اختیار هیئت قرار دارد که یکی از آن‌ها سالن شهید چمران و دیگری مجموعه سعد آباد است که از سوی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در اختیار هیئت به صورت اجاره قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال آینده خوابگاهی ویژه هیئت کم بینایان و نابینایان خراسان رضوی با ظرفیت 250 نفر جهت تمرین‌ها و مسابقات کشوری به بهره‌داری می‌رسد گفت: متاسفانه امکانات شهرستان‌ها بسیار ضعیف و محدود است اما با توجه به مشکلات و ضعف‌هایی که وجود دارد باز هم خراسان رضوی در سال گذشته در دوازده رشته‌ای که برای نابینایان و کم بینایان وجود دارد توانست رتبه نخست را به دست آورد که در همین راستا هم اکنون خراسان رضوی افزون بر 10 ملی پوش دارد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *