شناسه خبر: 6265 منتشر شده در مورخ: 1394/1/16 ساعت: 14:38 گروه: اجتماعی  
افزایش 14 درصدی حقوق شاغلان ابلاغ شد

افزایش 14 درصدی حقوق شاغلان ابلاغ شد

معاون اول رییس جمهوری، مصوبه هیات وزیران درباره تعیین ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان برای سال 1394 را ابلاغ کرد.

 پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد که در متن مصوبه هیات دولت آمده است: ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و قضات برای سال 1394 به میزان 19هزار و 597 ریال تعیین می شود. 

همچنین ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست های سیاسی وزارت امور خارجه) و بازنشستگان موضوع بند (ج) ماده (50) قانون برنامه پنجم توسعه برای سال 1394 به میزان یکهزار و 376 ریال تعیین می‏شود.

در بخش دیگر این مصوبه آمده است: حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی در سال 1394 به میزان چهارده درصد نسبت به سال 1393افزایش می یابد. 

همچنین سقف افزایش حقوق کارمندان موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی، بانک های دولتی، بیمه ها و شرکت های دولتی در سال 1394، 14 درصد تعیین می شود.

در ادامه این مصوبه آمده است: حداقل حقوق و مزایای مستمر (شاغلین) موضوع تبصره ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‏های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به استثنای مشمولین بند (7) این تصویب نامه در سال 1394 به میزان هفت میلیون و500 هزار ریال و حداکثر حقوق و مزایای مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می شود. 

همچنین حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‏های وابسته به دستگاه های اجرایی به میزان هفت میلیون و 500 هزار ریال و حداکثر حقوق آنان نیز هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین می شود.

تبصره – اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و وزارت اطلاعات و دیوان محاسبات کشور و کارمندان سیاسی و شاغل در پست های سیاسی وزارت امورخارجه از شمول این بند مستثنی می باشند.

در بخش دیگراین بخشنامه آمده است: حداقل حقوق و فوق العاده شغل کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال 1394 به میزان پنج میلیون ریال و حداکثر هفت برابر حداقل مذکور در این بند تعیین می شود.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، این مصوبه را 27 اسفند 1393 برای اجرا به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *