شناسه خبر: 6191 منتشر شده در مورخ: 1393/12/19 ساعت: 16:14 گروه: ورزشی  
خسروی‌وفا: مشکل بازیکنان معلول برای جذب مربی اختصاصی را رفع خواهیم کرد

خسروی‌وفا: مشکل بازیکنان معلول برای جذب مربی اختصاصی را رفع خواهیم کرد

رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان گفت: برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و کسب سهمیه پارالمپیک ریو جزو مهمترین برنامه​های پیش‌رو فدراسیون است.

محمود خسروی‌وفا اظهارکرد: مهمترین برنامه فدراسیون کسب سهمیه پارالمپیک ریو است‎. چند سالی بود که تقویم ورزشی ما روی لیگ​ها تمرکز پیدا کرده بود ولی در سال 94 سعی می​کنیم برگزاری مسابقات قهرمانی کشور را آغاز کنیم چرا که چند سالی است که رقابت​های قهرمانی کشور در برخی رشته​ها برگزار نشده است و باید بگویم برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در بحث اجرای تقویم و کسب سهمیه، جزو مهمترین برنامه​های پیش‌رو فدراسیون است.

وی خاطرنشان‌کرد: کسب سهمیه در رشته​های انفرادی دو و میدانی، وزنه​برداری، تیراندازی با کمان و تیراندازی جزو اولویت​های اصلی ما است و در رشته​های تیمی نیز والیبال نشسته جزو اولویت ما بوده و رشته‌های فوتبال هفت نفره،​ پنج نفره و گلبال در اولویت بعدی ما قرار دارند. همچنین کسب سهمیه جودو در رشته‌های نابینایان جزو اولویت​های ما است. این چند رشته از اولویت بیشتری در زمینه برنامه​ریزی ما قرار گرفته‌اند و امیدواریم آن رتبه‌ای که در لندن به دست آوردیم که مقام یازدهمی در بین 161 کشور بود را تکرار کنیم.

رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان گفت: ما نباید ورزش را قربانی ورزش قهرمانی کنیم؛ به عبارتی ورزش قهرمانی از بدنه ورزش همگانی بیرون می​آید و همان طور که مقام معظم رهبری اشاره کرده است، ورزش همگانی نیاز اصلی هر اجتماعی در زمینه سالم​سازی آن است و اگر این بستر ایجاد شود به طور طبیعی ورزش قهرمانی از دل آن خارج می​شود، پس نباید از این موضوع غافل شویم و همین فعالیت​ها باعث شده است که ظاهرا ایران از بُعد سازمان​های جهانی و فدراسیون جهانی در زمینه ورزش همگانی، در بخش ورزش معلولان پیشتاز باشد. اگر هم روز ملی پارالمپیک در تقویم ایران قرار گرفت، این موضوع نهضت پارالمپیک، یعنی ورزش همگانی برای اقشار معلول جامعه است.

وی درباره جایگاه خوزستان در کشور نیز گفت: خوزستان جزو هفت استان کشور است و فکر می​کنم خوزستان نسبت به سه چهار سال قبل چند رده افت داشته است و امیدوارم با انتخاب رییس جدید این هیات و ثبات مدیریتی، شاهد این باشیم که به رتبه​های قبلی خود دست پیدا کند.

خسروی‌وفا در پاسخ به این سوال که برخی ملی​پوشان با کمبود مربی مواجه​اند و با توجه به این مشکل برنامه فدراسیون در این زمینه چیست؟ گفت: پس از این‌که ورزشکاران ما سهمیه پارالمپیک ریو را به دست آوردند مانند مسابقات پارالمپیک لندن، هر ورزشکار از ظرفیت ویژه مربی و برنامه اختصاصی استفاده می​کند. علت این‌که در لندن ورزشکاران ما به مدال رسیدند این بود که آن​ها مربی و برنامه اختصاصی و همچنین حقوق نسبتا ثابتی داشتند و آن‌ها احساس کردند در قالب یک برنامه جدی و تضمین شده تا زمان مسابقات از نظر روحی – روانی نباید دچار هیچ‌گونه چالشی شوند و یقینا با تجربه​ای که از لندن به دست آمده است، مشکل مربی بازیکنان را هم رفع خواهیم کرد.

وی در پایان درباره نحوه رسیدگی مربیان اعزامی همراه با ورزشکاران به مسابقات، عنوان‌کرد: 85 درصد از مربیان ما شهرستانی هستند و سعی کرده​ایم نگاه جامعی به مربیان کشور جهت اعزام به مسابقات همراه با ورزشکاران داشته باشیم.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *