شناسه خبر: 6184 منتشر شده در مورخ: 1393/12/19 ساعت: 16:11 گروه: سیاسی  
مذاکره کنندگان هسته ای باجدیت بدنبال پیشبرد منافع ملی هستند/ نباید توافق دو مرحله ای را بپذیریم

مذاکره کنندگان هسته ای باجدیت بدنبال پیشبرد منافع ملی هستند/ نباید توافق دو مرحله ای را بپذیریم

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مذاکره کنندگان هسته ای با جدیت و شجاعت به دنبال پیشبرد منافع ملی هستند و ما از آنها حمایت می کنیم، گفت: تجربه 36 ساله انقلاب و مذاکرات دولت های قبلی نشان می دهد دولت آمریکا بدعهد و غیرقابل اعتماد است و بنابراین نباید شرایط دو مرحله ای کردن توافق را پذیرفت.

آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی  در آیین افتتاحیه هفدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری که در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: عقلانیت و واقع گرایی اقتضا می کند که بدانیم هرگونه حل مسایل وابسته به هر توافق با طرف مقابل نیست. 

وی ادامه داد: همچنین ما طرفدار گفت و گو و رسیدن به توافق خوب هستیم، توافقی که منافع ما تامین شود و ما به التفاوت برای ما موضوعیت ندارد. 
نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تجربه 36 ساله انقلاب و تجربه مذاکرات دولت های قبلی نشان داده دولت آمریکا بد عهد و غیرقابل اعتماد است و بنابراین نباید شرایط دو مرحله ای کردن توافق (توافق برکلیات و سپس جزییات) را پذیرفت) تا زمینه برای عهدشکنی طرف مقابل فراهم شود. 
** اقدامی جز خدمت بی منت و تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات مردم ناسپاسی است
آیت الله هاشمی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب گفت: در برابر این ملت اقدامی جز خدمت بی منت، کار مضاعف و تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات آنان ناسپاسی است.
وی ادامه داد: همچنین برجسته و پررنگ کردن حواشی و دامن زدن به اختلافات ناسپاسی به مردم است. 
نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری با بیان این که این اجلاس نخستین اجلاس پس از رحلت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی است، خاطرنشان کرد: آیت الله مهدوی کنی فردی عالم و انقلابی بود که هر کجا انقلاب به او نیاز داشت در صحنه حاضر شد و جان، مال و آبروی خود را در راه انقلاب اسلامی هزینه کرد. 
آیت الله هاشمی شاهرودی همچنین اظهارداشت: آن مرحوم نه هزینه ای به انقلاب اسلامی تحمیل کرد و نه انقلاب اسلامی را برای خود هزینه کرد. 
وی با یادآوری این که رهبر معظم انقلاب، آیت الله مهدوی کنی را عالم و سیاستمداری صادق نام نهادند، یاد و خاطره آن مرحوم را گرامی داشت.


** 22 بهمن همایش اقتدار ملی بود 

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود همچنین ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن سال جاری افزود: مردم ایران در روز 22 بهمن پس از 36 سال از عمر انقلاب اسلامی در سراسر کشور در بیش از یک هزار شهر و 5 هزار روستا حضور حماسی داشتند. 

آیت الله هاشمی شاهرودی تصریح کرد: مردم در شهرهای سردسیر به رغم سردی هوا و در شهرهای استان خوزستان نیز به رغم وجود ریزگردها در راهپیمایی روز 22 بهمن پرشور حضور یافتند و خیابان ها مملو از حضور آنان بود و هر پیام و سخنی در توصیف و تشکر از این مردم کم است. 

وی با بیان این که باید به داشتن چنین مردمی به درگاه خداوند شکرگزار بود، گفت: راهپیمایی 22 بهمن برای دشمنان ما در حکم آزمایشگاهی است که منتظرند تاثیر تبلیغاتی و سیاسی خود را علیه ملت ایران سنجیده و اندازه گیری کنند. 

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: 36 سال است که دشمنان منتظرند کاهش حضور مردم در راهپیمایی ها را ببینند اما مردم ما هر سال پرشورتر در این راهپیمایی ملی حضور پیدا می کنند.

آیت الله هاشمی شاهرودی اظهارداشت: امسال نیز به لطف الهی ملت ایران یک صدا و یکپارچه اراده خود را در دفاع از استقلال، آزادی، پیشرفت و عدالت به نمایش گذاشت. 

وی خاطرنشان کرد: این حضور مردم یک پیام روشن به دولت های زیاده خواه داشت که ابراز تنفر شدید خود را از آمریکا اعلام کردند و این واکنش ملت ما و هر ملتی است که از تحقیر متنفر است. 

آیت الله هاشمی شاهرودی یادآور شد: ملت ما در 22 بهمن امسال با حضور و حماسه آفرینی خود نشان داد که نه تنها دستش بسته نیست بلکه آمریکا در برابر ملت ما هیچ غلطی نمی تواند بکند. 

وی ادامه داد: عظمت ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن مسوولیت همه به خصوص مسوولان کشور و خواص و نخبگان فکری و سیاسی را سنگین تر کرده است. 

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری، روز 22 بهمن را همایش اقتدار ملی توصیف کرد و گفت: این روز برای ما مسوولان و مردم درس های زیادی را در پی داشت. 

آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان این که در طی 36 سال پیروزی شکوهمند در جمهوری اسلامی ایران هیچ مساله ای بدون توجه به مردم حل نشده است، گفت: هر جایی که با راهبرد مردم بنیان پیش رفته ایم بر همه مسایل غلبه کرده ایم. 

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در طی این سال ها به الگویی رسیده که ناشی از اعتماد به مردم بوده است و پیروزی انقلاب بر طاغوت نتیجه مردمی کردن مبارزه توسط امام (ره) بوده است. 

وی ادامه داد: دفاع جانانه در سال های دفاع مقدس و در عرصه دفاع و همچنین غلبه بر تمام چالش های سیاسی و امنیتی نتیجه مردمی کردن دفاع مقدس و مردمی کردن عرصه سیاسی بوده است. 

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جمهوری اسلامی ایران طی این سال ها به پیشرفت های علمی بی شماری دست یافته است، اظهارداشت: پیشرفت های علمی محصول اعتماد به نفس و توجه به فضای عمومی و مردمی کردن آن بوده است. 

آیت الله هاشمی شاهرودی خاطرنشان کرد: پیشرفت های علمی نتیجه همان اعتماد به نفس، توجه به نهضت تولید علم و اهتمام به جنبش نرم افزاری بوده است.



** اقتصاد دولتی و نفتی ریشه همه مشکلات اقتصادی کشور است

وی در بخش دیگری از سخنان خود مساله اقتصادی کشور را نه استثناء و نه عرصه ای پیچیده تر از سایر عرصه ها دانست و گفت: تجارب ما در حوزه های اقتصادی باید به حوزه های دیگر نیز تسری پیدا کند که در این زمینه با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، پیشرفت در حوزه اقتصادی بیشتر میسر خواهد بود. 

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری، اقتصاد دولتی و نفتی را ریشه همه مشکلات اقتصادی کشور خواند و افزود: اقتصاد مردم بنیان ریشه حل مشکلات است. 

آیت الله هاشمی شاهرودی خاطرنشان کرد: دیپلماسی و سیاست خارجی فعال در پیشرفت های اقتصادی نقش دارد ولی نقش نخست در پیشرفت این حوزه به استعدادهای درونی ملت و نیروی انسانی و منابع طبیعی بستگی دارد. 

وی به دنیای اسلامی و توطئه های دشمن استکباری برای امت اسلامی اشاره کرد و افزود: جریان استکبار اسلام را علیه اسلام و امت اسلامی را علیه امت اسلامی وارد جنگ و مبارزه کرده تا جهان اسلام را دچار یک ضعف درونی کند که این امر نشان از قدرت اسلام و ضعف استکبار دارد.



** شیعه هراسی و اسلام هراسی نشان دهنده قدرت اسلام و ایران است

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری، شیعه هراسی و ایران هراسی را نشان دهنده قدرت اسلام و جمهوری اسلامی ایران و ضعف جبهه استکبار دانست و گفت: حمایت از گروه های خشن توسط جبهه استکبار در واقع استفاده از یک اسلام قلابی در مقابل اسلام ناب محمدی است. 

آیت الله هاشمی شاهرودی اضافه کرد: اگر قرار بود ارزش های غربی بر ارزش های اسلامی غلبه پیدا کند دیگر نیازی به استفاده از اسلام تکفیری نبود. 

وی همچنین تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران دارای مقاصد بلند انسانی و اسلامی است و از یک اسلام عقلانی و عدالتخواه برخوردار است. 

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری، جریان اسلام سکولار و اسلام متحجر را محصول جبهه استکبار برای مقابله با جهان اسلام ارزیابی کرد و گفت: امروز می بینیم که چطور این دو جریان در منطقه خاورمیانه و در کشورهای سوریه و عراق وجود دارند و به دنبال تضعیف دنیای اسلامی و همچنین به انحراف کشاندن بیداری اسلامی هسند. 

آیت الله هاشمی شاهرودی همچنین ادامه داد: القا فراموشی رژِیم اشغالگر قدس که نماد دولت های استکباری است و به حاشیه بردن مساله فلسطین و تنزل بخشیدن جایگاه آن از جمله این اهداف تکفیری ها است. 

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: گروهک تروریستی داعش رسما اعلام کرده فلسطین مساله ما نیست و در همین راستا پرچم فلسطین را لگد مال می کند و با هر نوع تبلیغ رسانه ای بدنبال اسلامی هراسی در جهان است. 

آیت الله هاشمی شاهرودی در همین زمینه به نامه رهبر معطم انقلاب اشاره کرد و افزود: این نامه ابتکاری بود که راه مقابله با امواج اسلام هراسی را پیش پای ما می گذارد و یک نقطه شروع جدید محسوب می شود. 

وی خطاب به تمامی علما و نخبگان گفت که از ظرفیت نرم افزاری برای انعکاس اسلام ناب بهره بگیرند و این راه بهترین مسیر مقابله با اسلام هراسی استکبار است. 



** هر چقدر به وحدت نزدیک شویم، گروه های تکفیری در انزوا قرار می گیرند

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تفاوت های اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی، گفت: اسلام ناب محمدی به معنای أشداء علی الکفار است و اسلام آمریکایی، نرمش در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی و نوکری آنان کردن و شدت عمل در برابر مسلمانان است. 

آیت الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: اسلام ناب، اسلام تفکر و تعقل و اسلام آمریکایی، تحقیر کردن باب فکر کردن است، چرا که اگر باب فکر کردن باز باشد، مسلمانان متوجه خواهند شد که نگاه تکفیری ها و اقدامات آنان چقدر جنایت بار است. 

وی به ضرورت اتحاد و انسجام ملی در امت اسلامی اشاره کرد افزود: این یکی از مهم ترین راه های مقابله با تکفیری ها است؛ دامن زدن به اختلافات در امت اسلامی از مقاصد شیطانی دشمن است و دشمن دنبال بهره برداری شیطانی از تعصب ها است تا آتش تفرقه را شعله ور سازد؛ بنابراین وظیفه مسلمانان و به خصوص عالمان دینی در این باره سنگین و حساس است. 

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: هر چقدر به وحدت نزدیک شویم، گروه های تکفیری در انزوا قرار می گیرند و امت اسلامی از تفرقه و تشتت مصون خواهد ماند. 

آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان این که وحدت و انسجام ملی باید بلندترین صدایی باشد که در دنیای اسلام شنیده می شود، گفت: هیچ چیز نباید اصل دشمنی دنیای استکبار را تحت الشعاع قرار دهد و مقابله با تکفیری ها و استکبارباید مورد لحاظ واقع شود. 

وی در ادامه به موضوع اهتمام به فرهنگ اشاره کرد و افزود: از مسوولان فرهنگی به ویژه وزارت ارشاد و صدا و سیما به عنوان دو نهاد اصلی در حوزه فرهنگ می خواهیم که با حساسیت مسایل این حوزه را مورد توجه قرار دهند، چرا که برخی اتفاقات در این حوزه قابل قبول نیست و با ارزش های اسلامی در تعارض است .

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برخی اتفاقات در این حوزه قابل قبول نیست، یادآور شد: مسوولان فرهنگی باید در تعمیق و گسترش فرهنگ اسلامی ـ ایرانی مطابق با انتظارات بکوشند و به گسترش فرهنگ عمل کنند.

هفدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز با حضور اعضا و به ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

انتخاب هیات رییسه جدید مجلس خبرگان در دستور کار این اجلاس است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *