شناسه خبر: 6167 منتشر شده در مورخ: 1393/12/18 ساعت: 07:53 گروه: فرهنگی  
راه اندازی رادیو سراسری جاده از سال آینده

راه اندازی رادیو سراسری جاده از سال آینده

رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: رادیو سراسری جاده از سال آینده به صورت آزمایشی از جاده تهران - قم آغاز و در صورت موفق بودن گسترش می یابد.

 محمد سرافراز در دهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی رانندگی ناجا با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در کاهش تصادفات در تعامل با رسانه ها این مطلب را اعلام کرد.

وی افزود: طبق آمار 85 درصد ترددها از طریق جاده ها در مقایسه با تردد ریلی و هوایی انجام می شود که از وظایف ما در صدا و سیما فرهنگ سازی استفاده مردم از وسایل نقلیه ریلی است.

این مقام صدا و سیما افزود: نیازمند مدل نظام مند برای هم افزایی با ناجا هستیم و بر این اساس آمادگی داریم تا از قالب های مختلف برنامه سازی اعم از مستند، داستانی، گزارش خبری، سریال تلویزیونی و رادیویی استفاده کنیم.

سرافراز افزود: تیزرهای کوتاه آموزشی به صورت مستمر پخش می شود چرا که آموزش برای بزرگسالان باید مستمر و زمینه سازی لازم برای آموزش به کودکان باید آغاز شود.

وی تاکید کرد: باید از رسانه های نوین یعنی تلفن های همراه در این حوزه نیز استفاده شود.

سرافراز با اشاره به سفرهای نوروزی به داخل یا خارج از کشور با هدف تفریحی یا دید و بازدید گفت: باید تفریحات به سمت سفرهایی با هدف دید و بازدید پیش رود چرا که پول هایی که مردم برای سفرهای خارج از کشور صرف می کنند در واقع به نوعی کمک به القاعده و داعش است.

رییس سازمان صدا وسیما با بیان اینکه باید کمیته ای مشترک با سایر دستگاه ها اعم از گردشگری، وزارت راه، بهداشت به منظور هم افزایی بهتر ایجاد شود، گفت: استفاده کامل از ظرفیت های خبری رسانه ملی اعم از رادیویی، تلویزیونی و استانی باید مورد توجه قرار گرفته و امکان فنی سازمان انتقال داده ها توسط امواج رادیویی است که باید مورد تاکید قرار گیرد.

سرافراز به ایجاد توقفگاه موقت ایمن در جاده ها و خبررسانی به موقع مردم در اتفاقات جاده ای اشاره کرد و گفت: نمایش قانونمندی جمهوری اسلامی در تعطیلات نوروزی است و امیدواریم همکاری صدا و سیما و ناجا در ایام تعطیلات به ویژه ایام نوروز که بیشترین ترددهای جاده ای صورت می گیرد، افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ناجا نسبت به سایر دستگاه ها نقش رسانه ای خوبی داشته است، گفت: برخی از دستگاه های دولتی تصور می کنند رسانه یعنی روابط عمومی در حالی که مفهوم رسانه امروز متفاوت از اداره کل روابط عمومی است که اگر دستگاه ها این مساله را درک کنند، موفق خواهند بود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *