شناسه خبر: 6078 منتشر شده در مورخ: 1393/12/6 ساعت: 11:22 گروه: اجتماعی  
تحصیل 72 هزار دانش‌آموز معلول در مدارس استثنایی چندین هزار نفر هنوز شناسایی نشده‌اند
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تحصیل 72 هزار دانش‌آموز معلول در مدارس استثنایی چندین هزار نفر هنوز شناسایی نشده‌اند

به مناسبت گرامیداشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی و میلاد باسعادت حضرت زینب (س) مدرسه 9 کلاسه استثنایی مهارت حرفه‌ای دختران حورا رشت دقایقی پیش با حضور مجید قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در جریان مراسم مذکور تربیت فرزندان معلول را از وظایف مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: شناسایی فرزندان معلول به ویژه از خانواده‌های محروم و بازمانده از آموزش‌های استثنایی جزء اهداف مهم سازمان است.

مجید قدمی با بیان اینکه در سال 94 اعتبارات خوبی برای برطرف شدن مشکلات تردد و سرویس معلولان استثنایی کشور در نظر گرفته شده است، افزود: جایگاه معلولان باید به لحاظ آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی به افراد محروم و معلول جامعه از اهداف مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: برطرف شدن مشکلات جامعه معلولان نیازمند منعطف شدن قوانین و دستورالعمل‌ها است.

معاون وزیر آموزش و پرورش از تحصیل حدود 72 هزار دانش‌آموز معلول در مدارس استثنایی کشور خبر داد و یادآور شد: چند برابر این جمعیت هنوز شناسایی نشده است که باید مورد شناسایی و سپس آموزش قرار گیرند.

به گفته وی، در حوزه تعلیم و تربیت 12 میلیون نفر دانش‌آموز در کشور وجود دارد. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی گیلان نیز در حاشیه افتتاح مدرسه مذکور به خبرنگار فارس اظهار کرد: این مدرسه در دو طبقه و با مساحت بالغ بر 750 متر مربع و اعتباری بیش از 800 میلیون تومان در شهرک ابریشم رشت ساخته شده است.

سلیمان کابینی‌مقدم با بیان اینکه نمایشگاه دستی و تجسمی توانمندی‌های دانش‌آموزان استثنایی لاهیجان در مدارس باغچه‌بان و طلوع این شهر گشایش می‌یابد، از افتتاح نمایشگاه دستی و تجسمی توانمندی‌های دانش‌اموزان استثنایی آستارا در مدرسه مهارت حرفه‌ای حکیم نظامی این شهر خبر داد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *