معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد
تحصیل 72 هزار دانشآموز معلول در مدارس استثنایی چندین هزار نفر هنوز شناسایی نشدهاندبه مناسبت گرامیداشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی و میلاد باسعادت حضرت زینب (س) مدرسه 9 کلاسه استثنایی مهارت حرفهای دختران حورا رشت دقایقی پیش با حضور مجید قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی مورد بهرهبرداری قرار گرفت. |
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در جریان مراسم مذکور تربیت فرزندان معلول را از وظایف مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: شناسایی فرزندان معلول به ویژه از خانوادههای محروم و بازمانده از آموزشهای استثنایی جزء اهداف مهم سازمان است.
مجید قدمی با بیان اینکه در سال 94 اعتبارات خوبی برای برطرف شدن مشکلات تردد و سرویس معلولان استثنایی کشور در نظر گرفته شده است، افزود: جایگاه معلولان باید به لحاظ آموزشی مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه خدماترسانی به افراد محروم و معلول جامعه از اهداف مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: برطرف شدن مشکلات جامعه معلولان نیازمند منعطف شدن قوانین و دستورالعملها است.
معاون وزیر آموزش و پرورش از تحصیل حدود 72 هزار دانشآموز معلول در مدارس استثنایی کشور خبر داد و یادآور شد: چند برابر این جمعیت هنوز شناسایی نشده است که باید مورد شناسایی و سپس آموزش قرار گیرند.
به گفته وی، در حوزه تعلیم و تربیت 12 میلیون نفر دانشآموز در کشور وجود دارد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی گیلان نیز در حاشیه افتتاح مدرسه مذکور به خبرنگار فارس اظهار کرد: این مدرسه در دو طبقه و با مساحت بالغ بر 750 متر مربع و اعتباری بیش از 800 میلیون تومان در شهرک ابریشم رشت ساخته شده است.
سلیمان کابینیمقدم با بیان اینکه نمایشگاه دستی و تجسمی توانمندیهای دانشآموزان استثنایی لاهیجان در مدارس باغچهبان و طلوع این شهر گشایش مییابد، از افتتاح نمایشگاه دستی و تجسمی توانمندیهای دانشاموزان استثنایی آستارا در مدرسه مهارت حرفهای حکیم نظامی این شهر خبر داد.