شناسه خبر: 6062 منتشر شده در مورخ: 1393/12/5 ساعت: 12:30 گروه: فرهنگی  
وزیر ارشاد: در صدد ایجاد پایتخت کتاب جهان در ایران هستیم

وزیر ارشاد: در صدد ایجاد پایتخت کتاب جهان در ایران هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با برنامه ریزی ها تلاش می شود که کتابخوانی به سمتی سوق یابد که یکی از شهرهای ایران به عنوان پایتخت کتاب جهان انتخاب شود.

علی جنتی  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان، افزود: تحقق این موضوع نیازمند فعالیت گسترده، برنامه ریزی و البته صرف زمان است.

وی به انتخاب شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب کشور در سال جاری اشاره کرد و یادآورشد: با توجه به مولفه های تعریف شده، نیشابور و گنبد کابوس از دیگر شهرهای مطرح برای انتخاب پایتخت کتاب کشور بودند که در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
جنتی اظهار کرد: در راستای برگزاری جشنواره انتخاب پایتخت کتاب کشور همچنین 620 روستای دارای کتابخانه مورد ارزیابی قرار گرفت که از این میان 10 روستا در مقوله کتابخوانی به عنوان دوستدار کتاب برگزیده شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه 23 استان در جشنواره انتخاب پایتخت کتاب کشور شرکت کرده بودند، گفت: برنامه ریزی ها مبنی بر این است که سالانه یک شهر به عنوان پایتخت کتاب انتخاب و معرفی شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این دیدار ابتکار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان را در برگزاری جشنواره ملی حضرت زینب(س) با عنوان ' شکوه شکیبایی' قابل قدردانی خواند.
آیت الله خاتمی گفت: زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی سالانه شاهد اجتماع عظیم دوستداران اهل بیت(ع) در قالب دسته عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم است.
وی افزود: اجتماع عظیم مردم زنجان در عزاداری به عنوان الگویی برای سراسر کشور مطرح شده است.
استاندار زنجان نیز گفت: زنجان بر اساس آمارها، جزو پنج استان برتر کشور در زمینه کتابخوانی محسوب می شود.
جمشید انصاری افزود: این ارزیابی از سوی سازمان کتابخانه ها انجام شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که صبح سه شنبه وارد زنجان شده است، در سفر یک روزه خود علاوه بر شرکت در مراسم اختتامیه جشنواره ملی شکوه شکیبایی، در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر این استان نیز حاضر می شود.
شرکت در مراسم گشایش نخستین هنرستان هنرهای زیبای زنجان از دیگر برنامه های جنتی در این سفر است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *