شناسه خبر: 6061 منتشر شده در مورخ: 1393/12/5 ساعت: 12:29 گروه: اقتصادی  
وزیر نیرو: سال آینده با شرایط سختی در تامین آب شرب شهرها و کشاورزی مواجه خواهیم بود

وزیر نیرو: سال آینده با شرایط سختی در تامین آب شرب شهرها و کشاورزی مواجه خواهیم بود

وزیر نیرو گفت: با توجه به شرایط خشکسالی ها سال آینده وضعیت سختی در تامین آب شرب شهرها و کشاورزی خواهیم داشت و فشار مضاعفی نیز بر صنعت برق وارد خواهد شد.

حمید چیت چیان روز سه شنبه در اولین همایش مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در صنعت آب و برق در پژوهشگاه نیرو، افزود: آب و برق زیرساخت توسعه کشور بوده و از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به آنکه توقف خدمات صنعت برق به همه بخش ها آسیب خواهد زد، ادامه داد: بیش از 55 درصد آب مورد نیاز بخش کشاورزی از چاه ها تامین می شود که بخش عمده چاه ها نیازمند برق هستند. 

وزیر نیرو با اشاره به اینکه از نظر اقلیمی در شرایط مکانی و زمانی نامناسبی قرار داریم، اظهار داشت: طی هفت سال گذشته و شرایط خشکسالی ها متوسط بارندگی از 250 میلیمتر به 203 میلیمتر کاهش یافته است. 

چیت چیان، گفت: در سال جاری حدود 18 درصد نسبت به متوسط سال های گذشته کاهش بارندگی داشتیم و میزان رواناب ها 50 درصد و پوشش برفی 40 درصد کاهش یافته است. 

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی هم فشار زیادی بر صنعت آب و برق تحمیل کرده است، گفت: در حال حاضر تنها 35 درصد از میزان هزینه کرد تولید آب شرب از مشترکین شهرها دریافت می شود که این میزان برای مشترکین روستایی 12 درصد و برای آب کشاورزی 17 درصد است که فاصله قابل توجهی با هزینه تولید دارد. 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *