شناسه خبر: 5985 منتشر شده در مورخ: 1393/11/25 ساعت: 12:31 گروه: فرهنگی  
نمایش رادیویی برای نابینایان بهتر از سریال است

نمایش رادیویی برای نابینایان بهتر از سریال است

مدیر جدید رادیو نمایش - با تاکید بر اینکه «نمایش»، رادیویی برای روشن‌دلان است، درباره‌ی انتخاب جایگزینی برای برنامه‌ «رادیو فیلم» که در هفته‌های اخیر از رادیو نمایش حذف شد، توضیحاتی را ارائه داد.

 این مدیر رادیو ، بیان کرد: اساسارادیو نمایش رادیویی ویژه‌ی روشن‌دلان است؛ چراکه مبنای نمایش‌های رادیویی تخیل و توصیف است و تمام آنچه که روشن‌دلان قرار بود از فیلم و سریال‌های تلویزیون دریافت کنند‌، به شکل خیلی بهتر و پردازش شده‌تری در نمایش‌های رادیویی خواهند شنید.

وی در همین راستا مطرح کرد: تمام نمایش‌های رادیویی پخش شده به طور اختصاصی برای روشن‌دلان است؛ چراکه اساسا نمایش رادیویی توصیف‌پذیر است و به نظرم اتفاقا روشن‌دلان با نمایش‌های رادیویی بهتر می‌توانند ارتباط برقرار کنند. یک روشن‌دل مسلما حرکت بازیگران فیلم و سریال‌ها را نمی‌تواند توصیف کند اما یک تهیه‌کننده رادیویی برای لحظه به لحظه فضاهای نمایش برنامه‌ریزی و پردازش می‌کند و هرآنچه که هست را دقیق توصیف می‌کند.

او سپس در پاسخ به اینکه کدام برنامه‌ها از رادیو نمایش حذف خواهند شد؟ گفت: هر برنامه‌ای که به غیر از هنر نمایش باشد به تدریج از این شبکه حذف خواهد شد و برنامه‌های نمایشی دیگری جایگزین آنها می‌شود؛ چراکه رادیو نمایش صرفا باید برنامه‌های نمایشی پخش کند به دلیل اینکه رسالت و ماموریت رادیو نمایش از ابتدا همین بوده است.

مدیر رادیو نمایش در بخش دیگری از گفت‌وگویش درباره‌ی ادامه یافتن بخش «رادیوتئاتر» در جشنواره سال‌های آینده توضیح داد: «رادیوتئاتر» هنوز برای خودم یک علامت سوال است و اکنون در حال مطالعه هستم. تمرکز ما بیشتر روی آنتن رادیوست و هر آنچه که در رادیو نمایش باید اتفاق بیفتد، مبتنی بر ارتقای کیفی آنتن است؛ بنابراین اگر احساس کنیم بخش «رادیوتئاتر» می‌تواند در ارتقای کیفی برنامه‌های رادیو موثر باشد، قطعا آن‌را ادامه می‌دهیم؛ در غیر این صورت این بخش را متوقف می‌کنیم که این اتفاق مستلزم جلساتی است که باید انجام شود.

قربانی در تکمیل صحبت‌هاش اظهار کرد: فعلا تا جشنواره فجر آینده، برای بخش «رادیوتئاتر» یک سال فرصت داریم تا تصمیم بگیریم. قرار است یک کارگروه از مخالفان و موافقان این بخش تشکیل دهیم تا بتوانیم برنامه‌ریزی صحیح‌تری در این زمینه داشته باشیم. اگر قرار شد «رادیوتئاتر» قطع شود که این اتفاق می‌افتد اما اگر قرار شد ادامه پیدا کند قطعا آن‌را با شکل منسجم‌تر و گسترده‌تری ادامه خواهیم داد. 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *