شناسه خبر: 5964 منتشر شده در مورخ: 1393/11/20 ساعت: 12:51 گروه: فرهنگی  
نوابغ و مشاهیر معلول جهان درپله ششم نشر ایستاد

نوابغ و مشاهیر معلول جهان درپله ششم نشر ایستاد

چاپ ششم کتاب«نوابغ و مشاهیر معلول جهان» اثر منصور بُرجیان توسط انتشارات سروش منتشر شد.

معلولیت به معنی نتوانستن نیست. هستند افرادی که از نظر جسمی معلول اند اما اندیشه های آنها مرزهای تفکر را در نوردیده است و آاثاری ارزنده خلق کرده اند بنا بر این معلولیت هیچ گاه برای انسان که از قدرت اندیشه برخوردار است به معنای محدودیت نخواهد بود.

 البته بعضی از افراد به علت نداشتن درک درست و جهان بینی صحیح و فقر فرهنگی، معلولیت را به عجز و ناتوانی تعبیر کرده و معلولان را کمتر مورد توجه قرار داده‌اند. اما در این کتاب؛ بر این موضوع که در خلق آثار بدیع و بی‌بدیل، این مغز و روان است که خلاق و سازنده است نه اعضای فیزیکی انسان، تاکید شده است.

  برای اثبات این موضوع منصور برجیان که خود از ناحیه دو پا فلج است به تدوین کتابی همت گمارده است. او در این کتاب به دنیای مخترعان، دانشمندان و هنرمندان معلول جهان قدم گذاشته و نقص جسمانی آنها را در مقابل روح بزرگ و با عظمت آنان کوچک دانسته است.

عامّه مردم کنجکاوند که بدانند نوابغ و مشاهیر معلول چگونه مردمی بوده اند، چگونه و از چه راه می زیسته اند، خلق و خوی و زندگی شخصی ایشان چگونه بوده، خوشبخت بوده اند یا نه، در عشق و ازدواج حال ایشان به چه منوال بوده است، با عامّه مردم و دانشمندان و ادیبان بزرگ چه ارتباطی داشته اند، چه طور به این موفقیّت ها دست یافته اند، تأثیر این موفقیّت ها در زندگی مادّی و معنوی ایشان چگونه بوده است و بالاخره چگونه توانسته اند بر مشکلات معلولیت خود فائق آیند و مسیر تکامل و تعالی را شایسته طی کنند. برجیان در این کتاب علاوه بر زندگی‌نامه نوابغ و مشاهیر معلول به این دست پرسش ها نیز به طور غیرمستقیم پاسخ داده است و کتاب را خواندنی تر از زندگی‌نامه های صرف کرده است.

مولف در این کتاب به زندگی نوابغی چون هلن کلر، ابراهیم خان زند، آلبرت اینشتین، لودویک بتهوون، سارا برنارد، نورعلی برومند، غلامحسین بنان، خورخه لوئیس بورخس، مارسل پروست، لویی بریل، جوزف پولیتزر، ادگار دگا، میگوئل دو سروانتس ساودرا، رودکی، فرانکلین دلانو روزولت، نجفقلی سرشار قراچه داغی، حسین طه، جان فورد، محمد قاضی، فوانسیسکو گویا و هومر و ... می‌پردازد.

چاپ ششم این اثر در ۲۳۰ صفحه، ۱۰۰۰نسخه شمارگان و با قیمت ۹۵۰۰ تومان توسط انتشارات سروش منتشر در اختیار علاقمندان به هنر موسیقی قرار گرفته است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *