شناسه خبر: 5929 منتشر شده در مورخ: 1393/11/14 ساعت: 10:22 گروه: اجتماعی  
۲ هزار دانشجو از بهزیستی آذربایجان‌غربی کمک‌هزینه تحصیلی می‌گیرند
مدیرکل بهزیستی در گفت‌و‌گو با تسنیم مطرح کرد

۲ هزار دانشجو از بهزیستی آذربایجان‌غربی کمک‌هزینه تحصیلی می‌گیرند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو از کمک‌هزینه تحصیلی بهزیستی آذربایجان‌غربی بهره‌مند می‌شوند.

  راضیه خدادوست در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، به خدمات بهزیستی آذربایجان‌غربی به آسیب‌دیدگان اجتماعی اشاره و اظهار داشت: در سه شهر مهاباد، خوی و ارومیه خدمات سیار به افرادی که در معرض آسیب اجتماعی قرار دارند ارائه می‌شود و در یک سال 1 هزار و 131 مورد پذیرش انجام شده است.

وی پاسخگویی خط تلفن 123 در سه شهر استان را از فعالیت‌های دیگر بهزیستی عنوان کرد و افزود: پایگاه‌های خدمات اجتماعی در 5 شهر سلماس، ارومیه، تکاب، خوی و مهاباد اجرا می‌شود که توانمدسازی ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق از وظایف پایگاه خدمات اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طرحی در رابطه با مداخله در امور فردی و اجتماعی در سه شهر استان و با اعتبارات دفتر امور آسیب‌دیدگان نزدیک به 1 میلیارد و 700 میلیون تومان اجرا می‌شود.

خدادوست تعداد مراکزی که به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند 10 مرکز در استان دانست و بیان کرد: تعداد سالمندان مقیم در مراکز نیز 450 نفر و تعداد سالمندانی که به صورت روزانه خدمات دریافت می‌کنند 70 نفراست و از امسال به ازای هر سالمند مقیم 420 هزارتومان و برای هر فرد که روزانه خدمات دریافت می‌کند 176 هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود.

وی گفت: بر اساس بانک اطلاعاتی بیش از 38 هزار معلول در استان شناسایی شده و مبالغی نیز برای آنها پرداخت می‌شود،2 هزار و 300 دانشجو نیز در حوزه اجتماعی و توانبخشی داریم که بخشی از شهریه توسط بهزیستی پرداخت می‌شود که در این زمینه اولویت سازمان دانشجویان کاردانی و کارشناسی بوده و در صورت تأمین اعتبار کمک‌هزینه دانشجویان ارشد و دکترا نیز پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در سطح استان کلینیک‌های تمام پزشکی وجود دارند که در زمینه‌های فیزیو‌تراپی، گفتاردرمانی، بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی به ارائه خدمات پرداخته ولی به‌سبب کمبود نیروی انسانی در این کلیلینک‌ها دچار مشکل هستیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *