شناسه خبر: 5888 منتشر شده در مورخ: 1393/11/11 ساعت: 11:13 گروه: اجتماعی  
اجرای ورزش تخصصی معلولان در 2200 مرکز توانبخشی/ پوشش 102هزار معلول در فاز اول
سخنگویی به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

اجرای ورزش تخصصی معلولان در 2200 مرکز توانبخشی/ پوشش 102هزار معلول در فاز اول

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور از اجرای ورزش تخصصی معلولان در 2200مرکز توانبخشی و پوشش 102هزار معلول در اجرای فاز اول طرح خبر داد.

یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به برنامه ریزی‌های بلند مدت سازمان در جهت توانمند سازی معلولان اظهار کرد:  در فاز اول طرح ورزش تخصصی معلولان برای 102هزار معلول در مراکز توانبخشی  روزانه و شبانه اجرا می‌شود.
وی با اشاره به تربیت افراد متخصص در این طرح افزود: در تفاهم نامه‌ای که بهزیستی با پژوهشگاه تربیت بدنی منعقد کرده است بنا است تا نیروی ورزشی متخصص برای هر معلولیت در این طرح  تربیت شوند تا ارائه خدمات جدیدی به جامعه معلولان داشته باشیم.
معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور تصریح کرد: از مزایای این طرح می توان به حفظ سلامتی، ارتقاء سلامت، تقویت روحیه، ایجاد شادابی و نشاط در معلولان اشاره کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح در دو فاز افزود: 102هزار نفر در فاز اول در مراکز توانبخشی از این طرح بهره‌مند میشوند و در فاز بعدی 2میلیون معلول شدید و خیلی شدید تحت پوشش ورزش تخصصی معلولان در منزل قرار می گیرند که البته هدف اولیه سازمان اجرای طرح در مراکز توانبخشی معلولان است.
سخنگویی با بیان اینکه این طرح مزایای بسیاری برای معلولان دارد  گفت: ارائه خدمات  توانبخشی در یک دوره زمانی به پایان می‌رسد اما ورزش تخصصی به عنوان یک طرح بلند مدت برای معلولان است که تا پایان عمر می‌توانند از فواید ورزش بهره‌مند شوند.
وی عنوان کرد: در این زمینه مشکل احتمالی نداریم و تنها بحث آموزش افراد متخصص است که بر دو بخش تحصیلات عالیه و کوتاه مدت تعریف شده است که آموزش دوره‌های کوتاه مدت از طریق دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی انجام می‌شود و افراد پس از گذراندن دوره‌ها فعالیت خود را در مراکز آغاز می‌کنند.
سخنگویی در پایان گفت: ورزش تخصصی معلولان در 2200مرکز نگه داری معلولان تا ابتدای سال آینده اجرا می‌شود.   

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *