شناسه خبر: 5869 منتشر شده در مورخ: 1393/11/8 ساعت: 11:58 گروه: اجتماعی  
ورود ورزش به نسخه توانبخشی جامعه هدف بهزیستی

ورود ورزش به نسخه توانبخشی جامعه هدف بهزیستی

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از انعقاد تفاهمنامه همکاری با پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت: سهم ورزش در روند توانبخشی مطلوب چشمگیر است.

یحیی سخنگویی از انعقاد تفاهمنامه همکاری با پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه سی‌وششمین همایش علمی کاربردی معاونین توانبخشی سراسر کشور خبر داد و گفت: امسال به واسطه ارتباطات و تعاملات مؤثر با ارگان‌های علمی سالی پررونق برای بهزیستی محسوب می‌شود؛ چراکه با امضاء تفاهمنامه‌هایی با جهاد دانشگاهی و دانشگاه صنعتی شریف سعی در بهینه‌سازی خدمات مطلوب‌تر به جامعه هدف بهزیستی داریم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سرمایه‌های انسانی مهمترین بخش از ثروت ملی محسوب می‌شود، افزود: باید برای حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آحاد جامعه بالاخص گروهی از افراد جامعه که در معرض آسیب‌های مختلف قرار دارند، تلاش کرد.

وی بهره‌گیری از توانمندی‌ها، ظرفیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی، فرهنگی، اجرایی، مشاوره‌ای و رفاهی این دو نهاد را از اهداف انعقاد این تفاهمنامه برشمرد و تصریح کرد: تحقق مفاد این تفاهمنامه توانمندسازی ۱۰۲ هزار نفر از جامعه هدف و بیش از ۲ میلیون نفر معلول شدید و خیلی شدید را به همراه می‌آورد که افتخاری برای حوزه توانبخشی محسوب می‌شود.

سخنگویی با بیان اینکه تاکنون برای ۳۳ هزار معلول ذهنی، ۲۰ هزار سالمند، ۱۶ هزار ضایعه نخاعی ثبت‌شده در بانک اطلاعاتی و ۲۳ هزار بیماران روانی مزمن در حوزه ورزش ورود پیدا نکرده‌ بودیم، افزود: سهم ورزش در روند توانبخشی مطلوب چشمگیر است؛ از این‌رو، با مشارکت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درصددیم برای جامعه هدف بهزیستی به صورت تخصصی ورزش را تعریف کنیم؛ چراکه شرایط هر گروه با گروه دیگر متفاوت است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همکاری مشترک با پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را شروعی برای ورود ورزش به نسخه توانبخشی جامعه هدف بهزیستی برشمرد و در پایان یادآور شد: تاکنون شعار تساوی فرصت‌های برابر برای همه مطرح بود که اکنون شعار ورزش برای همه را سرلوحه فعالیت‌های حوزه توانبخشی قرار می‌دهیم تا با کسب نتایج مطلوب، آینده‌ای روشن و سالم برای همگان داشته باشیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *