شناسه خبر: 5835 منتشر شده در مورخ: 1393/11/4 ساعت: 12:22 گروه: اجتماعی  
رییس سازمان بهزیستی کشور از اختصاص 20 میلیارد تومان برای کاهش و پیشگیری طلاق خبر داد

رییس سازمان بهزیستی کشور از اختصاص 20 میلیارد تومان برای کاهش و پیشگیری طلاق خبر داد

تهران- ایرنا- رییس سازمان بهزیستی کشور از اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار در سال 1394 برای کاهش و پیشگیری از وقوع طلاق خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، همایون هاشمی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از طرح بشیر (طرح کاهش طلاق) با بیان اینکه طلاق عاطفی در کشور رو به افزایش است، افزود: طبق آمارها طلاق در سال گذشته نسبت به سال 91، 13.2 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: براساس آمارهای موجود عدم مسوولیت پذیری بیشترین دلیل درخواست طلاق با 9.49 درصد بوده است و بعد از آن طلاق عاطفی با 9.4 درصد، اعتیاد 7.79 و بیکاری 4.78 دیگر دلایل درخواست جدایی بوده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه طلاق عاطفی در جامعه رو به ازدیاد است از مسوولین خواستار کمک و همکاری درخصوص کاهش این موضوع شد.

وی تصریح کرد: در سال 91 نسبت طلاق به ازدواج 5.5 به یک بوده و در سال 92 ، به 5.4 به یک رسیده است و این نشان دهنده آن است که طلاق در جامعه به صورت نگران کننده ای در حال افزایش است.

وی در ادامه به 10 دلیل درخواست طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: عدم مسوولیت پذیری، طلاق عاطفی، اعتیاد، دخالت اطرافیان، کمبود مهارت های زندگی، بیکاری، عدم تسلط به مهارت حل مساله، عدم حمایت های روانی و عاطفی، پایین بودن آستانه تحمل و عدم بلوغ فکری از مهمترین دلایل درخواست های طلاق در جامعه است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار طلاق در جامعه در حال افزایش است سازمان بهزیستی کشور طرح بشیر را که تاکید بر تحکیم بنیان خانواده دارد را برای کاهش طلاق و پیشگیری و مداخله در آن اجرایی کرده ایم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *