شناسه خبر: 5732 منتشر شده در مورخ: 1393/10/21 ساعت: 12:28 گروه: اجتماعی  
برف و سرما مدارس سردشت و پیرانشهر را برای دومین روز متوالی تعطیل کرد

برف و سرما مدارس سردشت و پیرانشهر را برای دومین روز متوالی تعطیل کرد

اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: به دلیل بارش برف و برودت شدید هوا مدارس شهرستان های مرزی سردشت و پیرانشهر امروز یکشنبه تعطیل هستند.

 بر اساس اعلام اداره اطلاع رسانی این اداره کل به علت بارش سنگین برف و کاهش دما مدارس مقطع ابتدایی شهرستان های پیرانشهر و سردشت امروز یکشنبه بیست و یکم دی ماه در نوبت صبح در مدارس شهری و روستایی تعطیل می باشد.

این اداره کل، سرما و لغزندگی سطح خیابان ها و معابر عمومی را دلیل اتخاذ این تصمیم عنوان کرده است.

بارش برف و سرمای شدید که از روز چهارشنبه این دو شهرستان مرزی را سفیدپوش کرده و تا روز گذشته همچنان ادامه داشت موجب شده تا قشری از برف و یخ سطح معابر، گذرگاه ها و خیابان های این شهرستان ها را فرا گرفته و هرگونه تردد و رفت و آمد خودروها و آمد و شد مردم را با مشکل مواجه ساخته است.

به گزارش اداره هواشناسی پیرانشهر حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان در 24 ساعت گذشته به ترتیب 6 و یک درجه زیر صفر و ارتفاع برف بیش از 30 سانتی متر بوده و وزش باد و کولاک نیز در سطح این شهرستان همچنان ادامه دارد.

اداره هواشناسی سردشت نیز ارتفاع برف در این شهرستان را 43 سانتی متر و حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان را 6 و 2 درجه زیر صفر اعلام کرد.

شهرستان های مرزی پیرانشهر و سردشت در جنوب آذربایجان غربی و همجوار با مرزهای کشور عراق در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده اند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *