شناسه خبر: 5717 منتشر شده در مورخ: 1393/10/21 ساعت: 10:15 گروه: اجتماعی  
رییس بهزیستی خبر داد: "زنان"، 26 درصد مصرف‌کنندگان مخدرهای صنعتی
آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف شیشه از اراک

رییس بهزیستی خبر داد: "زنان"، 26 درصد مصرف‌کنندگان مخدرهای صنعتی

رئیس سازمان بهزیستی گفت: ایجاد زنجیره‌ی اجتماعی یک راهکار مناسب جهت ریشه کن کردن اعتیاد در کشور است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،همایون هاشمی در آیین افتتاحیه کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف شیشه در استان مرکزی به عنوان استان پایلوت، گفت: مقداری از برنامه‌ریزی عقب هستیم؛ ولی سازمان بهزیستی به واسطه وظایف خود در عرصه‌های مختلف کاری ورود پیدا کرده و برنامه‌ی مؤثری را پیگیری می‌کند.

وی بر مقدم بودن پیشگیری نسبت به درمان و نیز عینیت بخشیدن به این امر تأکید کرد و افزود: آگاهسازی و فرهنگ سازی باید به نحوی باشد که تمام آحاد ملت به عنوان شرکای بهزیستی در امر پیشگیری مشارکت کنند.

وی با اشاره به پایین بودن سطح آگاهی شهروندان درباره مسایل مرتبط، اظهارکرد: این نقد بر ما به عنوان مسئولین وارد است که چرا آگاهی مردم را در برخی از امور افزایش نداده‌ایم و این امر موجب آسیب‌های اجتماعی و فردی شده است.

هاشمی بهترین همراهان فرزندان را اولیا برشمرد و ابراز کرد: در صورتی که خانواده از مضرات استعمال دخانیات به ویژه شیشه آگاهی لازم را داشته باشد با تمام توان خود از فرزندان حمایت می‌کند که به این دام گرفتار نشوند.

وی به لزوم ارتقاء سطح دانش مردم از حوزه وظایف حاکمیتی بهزیستی تأکید و بیان کرد: در صورتی که این امر محقق شود مردم به عنوان مددکار افتخاری بهزیستی در حل معضلات اجتماعی کمک کننده خواهند بود.

رئیس سازمان بهزیستی ایجاد زنجیره‌ی اجتماعی را یک راهکار مناسب جهت ریشه کن کردن اعتیاد در کشور ارزیابی و عنوان کرد: فعالیت‌های مبتنی بر جامعه و خانواده آگاه سازی را در پی خواهد داشت که به دنبال آن تبادل اطلاعات و در نهایت جریان اجتماعی مؤثری شکل خواهد گرفت.

 

هاشمی به شیوع مصرف شیشه که ماده‌ای مخدر با ریسک بالاست اشاره و بیان کرد: متأسفانه 22 درصد از معتادین کشور آمفتامین و مشتقات آن را مصرف می‌کنند که 26 درصد این مصرف کنندگان زنان هستند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور نیز در این مراسم در خصوص چرایی پیشگیری و درمان گفت: وضعیت اعتیاد به گونه‌ای است که باید به امر پیشگیری از مبتلا شدن مردم بیش از پیش توجه کنیم.

محسن روشن پژوه در خصوص اقداماتی که باید در این رابطه انجام شود اظهار کرد: این موضوع عزمی ملی و حرکتی جهادی را می‌طلبد تا به سمت کاهش اعتیاد و جلوگیری از شیوع آن پیش رویم.

وی به شعار سال اشاره و عنوان کرد: پیشگیری به فرهنگ سازی نیاز دارد و در این رابطه هیچ اقدامی مؤثرتر از ایفای نقش رسانه نخواهد بود که قطعا به دنبال آن هم‌دلی جامعه و کاهش معضل اعتیاد را شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول از اقدامات و همکاری مسئولین استان مرکزی در رابطه با پیشگیری از اعتیاد تقدیر کرد و افزود: براساس برنامه‌ای استراتژیک کارزار رسانه ای علیه شیشه ابتدا در سطح بین‌المللی در دو استان کشور برگزار شد و به دنبال بررسی‌های صورت گرفته در مرحله دوم، این برنامه در شش استان کشور به طور همزمان در حال برگزاری است.

روشن‌پژوه خاطر نشان کرد: زحمات یک ساله صورت گرفته و پیگیری مسئولین همه و همه در جهت سالم سازی جامعه و نجات یافتن جوانان و نوجوانان کشور از دام اعتیاد بوده که امیدواریم این امر محقق شود و جامعه‌ای عاری از اعتیاد را شاهد باشیم.

بهروز رفیعی مدیر کل بهزیستی استان مرکزی نیز در این نشست از 90 روز پیگیری، تشکیل کمیته 400 نفره، حضور 20 اداره و ارگان دولتی، وجود 30 مؤسسه و NGO، 87 پایگاه ثابت و 99 پایگاه سیار در استان مرکزی جهت مبارزه با اعتیاد خبر داد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: استارت این کار از یک سال قبل زده شد و استان مرکزی به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

کیانوش امیری اظهار کرد: امیدواریم در رابطه با پیشگیری از استعمال دخانیات به ویژه شیشه قدمی مؤثر برداشته شود و نیز سالم سازی جامعه به نحو مطلوبی دنبال شود.

وی در ادامه بیانیه این نشست را در حضور حاضران در جلسه قرائت کرد و افزود: اطلاع رسانی و تبلیغات در رده‌های سنی مختلف، وحدت میان سازمان‌های مردم نهاد و بخش‌های دولتی به منظور فرهنگ سازی و نیز فراهم کردن بستر لازم جهت اجرای سایر کارزارها از جمله اهداف است که دنبال خواهیم کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *