شناسه خبر: 5704 منتشر شده در مورخ: 1393/10/20 ساعت: 13:00 گروه: اقتصادی  
پیش بینی تولید 17 هزارتن میگوی پرورشی طی سال جاری
معاون وزیر جهادکشاورزی:

پیش بینی تولید 17 هزارتن میگوی پرورشی طی سال جاری

رئیس سازمان شیلات ایران پیش بینی کرد که با توجه به شرایط مطلوب تولید و استقبال میگوکاران، 17 هزارتن میگو در سالجاری تولید شود که این میزان نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد رشد نشان می دهد.

حسن صالحی  افزود: سال گذشته 12 هزار و 700 تن میگو از چهار هزار و 779 هکتار مزارع سطح زیر کشت این محصول برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی شد. 

به گفته وی، عملیات تکثیر، پرورش، ذخیره سازی و برداشت میگو هر ساله از فروردین ماه آغاز و تا اوایل دی ماه ادامه می یابد. 

وی با بیان اینکه تولید میگوی پرورشی در سال جاری رشد خوبی داشته است، اظهار داشت: به دلیل افزایش تقاضا، شرایط مناسب تولید و بازار خوب داخلی امسال تعداد میگوکاران کشور در استان های جنوبی و شمالی افزایش یافت که همین امر موجب افزایش سقف تولید میگوی پرورشی امسال نسبت به سال گذشته شد. 

صالحی، بیشترین میزان تولید میگوی پرورشی کشور را مربوط به استان های بوشهر، هرمزگان، خوزستان و گلستان دانست.

معاون وزیر جهادکشاورزی از ارایه تسهیلات برای توسعه برخی بخش های شیلاتی خبر داد و گفت:هم اکنون شرایط برای ورود سرمایه گذاران در عرصه های مختلف شیلاتی از جمله پرورش ماهی در قفس، صید فانوس ماهیان در اعماق دریای عمان، صید در آبهای بین المللی فراهم است و تسهیلات مورد نیاز به متقاضیان ارایه خواهد شد. 

صالحی درباره میزان بودجه پیشنهادی سال 94 این بخش، تصریح کرد: در لایحه بودجه پیشنهادی سال 94، بودجه عمرانی سازمان شیلات ایران نسبت به سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش دارد، اما این درحالیست که درخواست بودجه این سازمان فراتر از این بوده است. 

وی ادامه داد: معتقدیم با توجه به پتانسیل و ظرفیت های موجود در بخش شیلات ایران، به هر میزان که بودجه عمرانی رشد پیدا کند به همان میزان نیز امکان افزایش تولید محصولات شیلاتی درکشور فراهم می شود. 

به گزارش ایرنا، تولید میگو در سال 92 حدود 13 هزار تن، سال 91 حدود 10هزار تن، سال 90 حدود هشت هزار تن و در سال 89 نیز حدود شش هزار تن بوده که این آمارها نشان دهنده روند صعودی در تولید این محصول است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *