شناسه خبر: 5669 منتشر شده در مورخ: 1393/10/14 ساعت: 13:09 گروه: اجتماعی  
سالن ورزشی معلولان چهارمحال و بختیاری در سال آینده افتتاح می‌شود
معاون بهزیستی چهارمحال و بختیاری:

سالن ورزشی معلولان چهارمحال و بختیاری در سال آینده افتتاح می‌شود

معاون هماهنگی مؤسسات غیر دولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره‌کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: سالن اختصاصی ورزشی معلولان این استان سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

حجت‌الله آسمند  اظهار کرد: سالن ورزشی اختصاصی معلولان استان چهارمحال و بختیاری، سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: در سال جاری برای احداث سالن ورزشی اختصاصی معلولان استان چهارمحال و بختیاری یک میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره‌کل بهزیستی این استان تأمین و هزینه شده است.

آسمند تأکید کرد: برای بهره‌برداری از سالن ورزشی اختصاصی معلولان استان چهارمحال و بختیاری، یک میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز بوده که در صورت تأمین اعتبار لازم، این سال ورزشی اختصاصی، سال آینده قابل بهره‌برداری است.

این مسئول افزود: اکنون معلولان استان چهارمحال و بختیاری از نبود فضای ورزشی اختصاصی ناراضی هستند و در صورت بهره‌برداری از این سالن ورزشی اختصاصی، مشکلات بسیاری از معلولان استان در این زمینه رفع می‌شود.

معاون هماهنگی مؤسسات غیر دولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره‌کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری همچنین به وجود مشکلات خاص در زمینه ورزش نابینایان و کم‌بینایان اشاره و تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای فعال کردن هیأت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان این استان نیز نقش مهمی در ارتقای خدمات‌رسانی ورزشی به این قشر از معلولان دارد.

وی اظهار داشت: اکنون فضای فیزیکی 80 درصد دستگاه‌های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری برای معلولان مناسب‌سازی شده و در بقیه دستگاه‌های اجرایی استان در حال ساماندهی و انجام است.

آسمند خاطرنشان کرد: در زمینه مناسب‌سازی فضای فیزیکی دستگاه‌های اجرایی ویژه معلولان، استان چهارمحال و بختیاری رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی بیان داشت: پیگیری برای پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به معلولان، با کارمزد چهار درصد، جزو برنامه‌های اولویت‌دار مسئولان اداره‌کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی مؤسسات غیر دولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره‌کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری ارائه کارت مهارت برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی را ضروری اعلام و اظهار کرد: دریافت کارت مهارت برای نابینایان و کم‌بینایان این استان با مشکلاتی مواجه بوده که رفع این مشکل، به صورت ویژه دنبال و انجام می‌شود.

وی از پرداخت شهریه تحصیلی معلولان استان چهارمحال و بختیاری از سوی اداره‌کل بهزیستی این استان خبر داد و گفت: در این زمینه هیچ مشکلی برای تأمین اعتبار وجود ندارد.

آسمند تأکید کرد: پیگیری برای جذب معلولان استان چهارمحال و بختیاری در دستگاه‌های اجرایی براساس اختصاص قانونی سه درصد استخدامی‌ها به معلولان، به طور جدی در دستور کار مسئولان اداره‌کل بهزیستی این استان بوده که تاکنون بدون مشکل اجرایی شده است.

وی افزود: به منظور تأمین وسایل آموزشی و کمک آموزشی ویژه نابینایان و کم‌بینایان استان چهارمحال و بختیاری، اداره‌کل بهزیستی این استان، نسبت به خرید تجهیزات مورد نیاز، اعتبار لازم را تخصیص می‌دهد.

معاون هماهنگی مؤسسات غیر دولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره‌کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی ویژه معلولان در این استان صورت گرفته شده و اعتبار مورد نیاز هم تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: در این زمینه، همکاری دستگاه‌های اجرایی فرهنگی، نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های فرهنگی جامعه و برخورداری جامعه معلولان از خدمات فرهنگی دارد.

آسمند خاطرنشان کرد: دولت یازدهم نیز در زمینه ارتقای شاخص‌های مختلف در جامعه معلولان، برنامه ریزی‌های علمی و کارشناسی را انجام داده و در این راستا اقداماتی را اجرایی کرده است.

وی بیان داشت: مسئولان استان چهارمحال و بختیاری هم در یک سال  گذشته، با تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه، اعتبارات ملی و استانی مطلوبی را به اداره‌کل بهزیستی در این استان اختصاص داده‌اند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *