شناسه خبر: 5649 منتشر شده در مورخ: 1393/10/13 ساعت: 12:20 گروه: اجتماعی  
معاون سازمان بهزیستی: جشنواره تئاتر معلولان بهانه ای برای به رخ کشیدن توانایی آنها است

معاون سازمان بهزیستی: جشنواره تئاتر معلولان بهانه ای برای به رخ کشیدن توانایی آنها است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان بهزیستی کشور گفت: جشنواره تئاتر معلولان بهانه ای برای به رخ کشیدن توانایی آنها به جامعه است.

 فرزاد حیدری در اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان (کاسپین) در سرسرای فخرالدین اسعد گرگان افزود: یکی از اهداف ما در این جشنواره به رخ کشیدن توانایی معلولان کشور است تا همه باور کنند این بخش از جامعه 'می توانند'.

وی با بیان اینکه این جشنواره کمک می کند تا توانایی معلولان به منصه ظهور برسد، تصریح کرد: باید وظایف دولت و مردم نسبت معلولان تفکیک و مشخص شود و هر یک این وظایف را به درستی انجام دهند.

وی هنر را یکی از راه های بیان این وظیفه دانست و گفت: می توانیم آموزه های زندگی را از طریق تئاتر آموزش دهیم و به وسیله آن در جامعه و سبک زندگی خود تغییر نگرش دهیم.

حیدری خاطرنشان کرد: بهزیستی در چند سال گذشته برنامه های خوبی را برای توانمندی معلولان اجرا کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های ما آموزش خانواده ها و تلاش برای جلوگیری از بروز معلولیت های مادرزادی است که در همین راستا برای زوج های جوان مشاوره ژنتیک و همچنین آموزش های پیش از ازدواج داریم.

معاون سازمان بهزیستی گفت: توانمندی فقط برای افراد سالم نیست و همه رسالت اجتماعی داریم تا برای توانمند سازی معلولان تلاش کنیم.

همچنین در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: جشنواره ها در ارائه توانمندی معلولان بسیار تاثیر گذارند.

حجت الاسلام 'علی اصغر فضیلت' افزود: جشنواره تئاتر معلولان در گرگان به خوبی ثابت کرد مددجویان، مددرسان هم هستند.

وی اظهار کرد: آن ها به برخی افراد همچون ما که توهم مددرسانی داریم نشان دادند که خود ضعف ها و ناتوانی هایی داریم و در اصل آن ها به ما مددرسانی دارند.

وی بیان کرد: معلولان بدون بسیاری از امکانات خدادادی که افراد عادی از آن برخوردارند و ما از آن ها غافلیم، نمایش هایی ارائه کردند و در ما باور ایجاد کردند.

فضیلت تصریح کرد: خداوند ملاک را توانمندی قرار نداده است و برای خدا کم توان و پر توان فرقی ندارد.

وی اظهار کرد: جشنواره ها در تصحیح نگاه افراد موثرند و رویکردها را تغییر می دهند و زمینه ارائه توانمندی ها را ایجاد می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر معلولان بسیار توان فرسا است و علاوه بر دانش نیاز به هنر، توانمندی و عشق دارد.

رقیه رحمانی مدیرکل بهزیستی استان گلستان نیز با اشاره به آثار ارائه شده در این جشنواره گفت: از 57 اثر ارسالی 5 استان شمالی در تیرماه گذشته 26 اثر در مهر ماه انتخاب

که شامل 6 اثر خیابانی و 20 اثر صحنه ای است.

وی آثار استان گلستان را 8 اثر اعلام کرد و افزود: مازندران 7 ، گیلان 6 و استان های خراسان شمالی و سمنان هر یک 5 اثر در جشنواره تئاتر معلولان ارائه کردند.

وی بیان داشت: گروههای نمایشی این استانها در دو بخش صحنه ای و نمایشی طی شش روز اجرای کار داشتند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *