شناسه خبر: 5647 منتشر شده در مورخ: 1393/10/13 ساعت: 12:19 گروه: اجتماعی  
بودجه بهزیستی و کمیته امداد ۱۰ درصد منابع یارانه‌ است
معاون وزیر رفاه:

بودجه بهزیستی و کمیته امداد ۱۰ درصد منابع یارانه‌ است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اگر هیچ کس در کشور یارانه نقدی نگیرد باز هم نیاز به شناسایی گروه‌های درآمدی داریم، گفت: تاکنون 40 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی و 60 هزار میلیارد تومان حقوق کارکنان لشکری و کشوری در سال پرداخت شده است.

 احمد میدری در برنامه مناظره تلویزیونی با اشاره به اینکه دولت در سال جاری 60 هزار میلیارد تومان حقوق و مزایا به کلیه کارکنان چند میلیونی لشکری و کشوری پرداخت کرده است، گفت: 40 هزار میلیارد تومان نیز یارانه نقدی پرداخت شده که در همین سال نیز به نهادهای حمایتی 4500 میلیارد تومان کمک شده که 10 درصد یارانه نقدی است که البته باید همه این مباحث هدفمند شود تا گام مثبت برداشته شود.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این نکته در بحث حذف یارانه‌بگیران اشاره کرد و گفت: حذف گروه ثروتمند نیاز به بانک‌های اطلاعاتی و نیز ظرفیت‌های اداری و اجتماعی دارد از زمانی که کد ملی اجباری شد کمابیش بانک اطلاعاتی شکل گرفته و البته محدودیت‌های نظام اداری و اجتماعی مشاهد می‌شود.

بحث دیگر اینکه اگر یارانه نقدی نباشد و تمام مردم نیز انصراف دهند باز موضوع شناسایی گروه‌های درآمدی نیاز است، تا اثربخشی در بحث یارانه‌ها صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: مثلاً دولت یارانه وام تسهیلات مسکن می‌دهد و در صورتی که نتوان آن را به گروه‌های هدف داد قیمت مسکن افزایش می‌یابد و کم‌درآمدها در این بحث زیان می‌کنند.

میدری تصریح کرد: از روش‌های مختلف می‌توان شناسایی دهک‌ها را انجام داد و لزومی برای سرک کشیدن به حساب‌ها و اطلاعات اشخاص نیاز ندارد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *