شناسه خبر: 552 منتشر شده در مورخ: 1392/8/11 ساعت: 11:00 گروه: اجتماعی  
کمک فیلم‌های رشد به غنی‌سازی مدارس هوشمند/ نیاز آموزش و پرورش به رسانه‌های غیرسنتی
وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم رشد عنوان کرد:

کمک فیلم‌های رشد به غنی‌سازی مدارس هوشمند/ نیاز آموزش و پرورش به رسانه‌های غیرسنتی

نظام آموزشی کشور به رسانه‌های غیرسنتی نیازمند است و محصولات جشنواره رشد می‌تواند در غنی‌سازی مدارس هوشمند مؤثر باشد.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش شامگاه دیروز در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم رشد که در محل سینما فلسطین تهران برگزار شد، اظهار داشت: یادگیری توسط چشم مؤثرتر از گوش است، ازاین‌رو فیلم و رسانه‌هایی که به فیلم مرتبط هستند می‌توانند در فرآیند یاددهی و یادگیری مؤثر‌تر باشند.

وی افزود: جشنواره فیلم رشد گام مؤثری در شناخت استعدادها، فرهنگ‌سازی در جامعه، تولید فیلم‌های آموزشی و ارتقای سطح کیفیت آموزش و تربیت باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جشنواره فیلم رشد قدمتی 43ساله دارد، گفت: این جشنواره می‌تواند در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت نقش منحصر به فردی ایفا کند؛ سند تحول نظام آموزشی کشور به‌شدت به رسانه‌های غیرسنتی نیازمند است. بنابراین در فرآیند یاددهی و یادگیری روش‌های غیرمستقیم و بصری نقش مهمی دارد.

فانی ادامه داد: جشنواره فیلم رشد نباید صرفاً در راستای شناسایی استعدادها و اعطای جایزه به آنها کار خود را متوقف کند بلکه معاونت آموزشی و پرورش وزارت آموزش و پرورش باید تلاش کنند تا استعدادهای شناخته شده را تقویت و در راستای آماده شدن آنها برای ورود به عرصه‌های مختلف به‌خصوص ساخت فیلم آموزشی گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در سال‌های اخیر در راستای هوشمند‌سازی مدارس گام برداشته است، عنوان کرد: یکی از مظاهر هوشمند‌سازی استفاده از رسانه‌های مولتی‌مدیا یا چندگانه در مدارس است و محصولات جشنواره رشد می‌تواند در غنی‌سازی مدارس هوشمند مؤثر باشد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *