شناسه خبر: 5484 منتشر شده در مورخ: 1393/9/25 ساعت: 08:45 گروه: اجتماعی  
مدیریت مصرف از سنین کودکی باید فرهنگ سازی شود
رضایی زاده:

مدیریت مصرف از سنین کودکی باید فرهنگ سازی شود

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین گفت: برای فرهنگ سازی و مدیریت مصرف در بخشهای مختلف باید آموزش در سنین کودکی را جدی بگیریم تا مصرف درست در جامعه نهادینه شود.

 همایش بزرگ ناجیان آب دوشنبه شب با حضور بیش از 400 تن از دانش آموزان مدارس ناحیه دو آموزش و پرورش قزوین، در سالن کوثر قزوین برگزار شد.

محمد رضایی زاده در این همایش گفت: استفاده از ظرفیت دانش آموزی در کمتیه تحول اداری پیشنهاد و تصویب شد و باید بپذیریم برای فرهنگ سازی نیازمند مشارکت همه مردم در بخشهای مختلف بویژه نوجوانان و جوانان هستیم تا نتیجه کارها موفقیت آمیز باشد.

رضایی زاده بیان کرد: ناجیان آب در مدارس نقش موثری در کاهش میزان مصرف آب در فضاهای آموزشی و نیز میان خانواده ها دارند و در سایر سطوح جامعه نیز می توانند تاثیرگذار باشند که امیدواریم این طرح به نتیجه برسد.

مدیر آموزش و پرورش ناجیه دو قزوین تصریح کرد: در هفته پژوهش باید بتوانیم از پشتوانه های علمی بخوبی استفاده کنیم تا در کنار فرهنگ سازی از راهکارهای عملی برای مقابله با بحرانها بخوبی استفاده شود.

وی اضافه کرد: اگر نتوانیم از ظرفیت های خوب موجود در جامعه برای حل مشکلات استفاده کنیم هزینه های زیادی را متحمل خواهیم شد که آسیب های فراوانی به ما خواهد زد.

رضایی زاده یادآورشد: آموزش و پرورش بستر مناسبی برای فرهنگ سازی تلقی می شود و اگر برنامه ریزی مدونی داتشه باشیم می توانیم به دانش آموزان یاد دهیم از سنین کودکی چگونه مصرف کنند تا در بزرگسالی خودشان فرهنگ ساز شده و برای دیگران الگو شوند.

قزوین

این مسئول اظهارداشت: جنگ آینده بشریت در حوزه آب خواهد بود و اگر امروز نتوانیم مشکلات آبی خود را با مصرف درست و مدیریت منطقی حل کنیم در آینده با چالش های جدی روبرو خواهیم شد.

وی اضافه کرد: اگر این ثروت خدادادی را براحتی از دست بدهیم آیندگان ما را نخواهند بخشید و باید هزینه های فراوانی را متحمل شویم تا فقط بخشی از نیازهای خود به این ماده حیاتی را تامین کنیم و معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار ما و فرزندانمان خواهد بود.   

رضایی زاده تصریح کرد: امروز که با مشکلات عدیده ای در حوه آب مواجه ایم باید دانش آموزان یاد بگیرند چگونه از این منبع ارزشمند صیانت کرده و دیگران را نیز با مصرف درست آشنا کنند.

اجرای نمایش طنز، دکلمه با موضوع آب و برگزاری مسابقه بین دانش آموزان از دیگر برنامه های این همایش بود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *