شناسه خبر: 5446 منتشر شده در مورخ: 1393/9/19 ساعت: 10:46 گروه: اجتماعی  
چتر حمایت بهزیستی بر سر 4 هزار معلول تویسرکانی

چتر حمایت بهزیستی بر سر 4 هزار معلول تویسرکانی

سرپرست بهزیستی تویسرکان با اشاره به اینکه 4 هزار و 59 معلول زیرپوشش بهزیستی تویسرکان هستند، تعداد معلولان روستایی را 2 هزار و 944 نفر و معلولان شهری را یک هزار و 115 نفر اعلام کرد.

سعید موسیوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه 4 هزار و 59 معلول زیرپوشش بهزیستی شهرستان است، تعداد معلولان روستایی را 2 هزار و 944 نفر و معلولان شهری را یک هزار و 115 نفر اعلام کرد.

وی از صدور بیمه تکمیلی برای 4 هزار و 59 معلول زیرپوشش خبر داد و خاطرنشان کرد: بیمه کارفرمایی پنج نفر با صرف 405 میلیون و 520 هزار و 928 ریال و پنج نفر هم با هزینه 43 میلیون و 487 هزار و 940 ریال بیمه خویش‌فرمایی 9 ماهه شده‌اند.

سرپرست بهزیستی تویسرکان تأمین هزینه 76 میلیون و 890 هزار ریال برای کمک به 22  دانشجوی زیر پوشش بهزیستی، پرداخت 341 میلیون و 800 هزار ریال کمک هزینه نگهداری ماهانه به 606 معلول، پرداخت کمک‎هزینه‌ نگهداری ماهانه 35 بیمار روانی به مبلغ 84 میلیون ریال و ارائه خدمات به 50 دانش‌آموز بخشی را از عملکرد 6 ماهه بهزیستی ذکر کرد.

وی به ارزیابی اولیه جسمی، ذهنی، اعصاب و روان، شنوایی، بینایی و گفتاری اشاره کرد و افزود: گفتاردرمانی برای 30 نفر با ارائه خدمات ارزیابی اولیه، مشاوره و آموزش هفته‌ای یک روز انجام شده است.

موسیوند صدور معرفی‌نامه به ادارات و گواهینامه 500 مورد، ارائه خدمات مددکاری و مشاور 8 هزار مورد، معافیت سربازی 10 فقره، پذیرش سالمندان و معلولان ذهنی در مراکز شبانه‌روزی، برگزاری کمیسیون پزشکی و تعیین اعضا، 48 پرونده ارجاع شده به کمیسیون پزشکی، تشکیل شورای سالمندان را برخی از برنامه‌های عملکرد بهزیستی برشمرد.

وی پرداخت حق پرستاری 25 نفر به مبلغ 40 میلیون و 800 هزار ریال، مناسب‌سازی هشت مورد با 120 میلیون ریال، تأمین هزینه ایاب و ذهاب 48 نفر با صرف هزینه 4 میلیون ریال، خریداری وسایل کمک توانبخشی برای هفت نفر با هزینه 3 میلیون و 580 هزار ریال، صرف هزینه درمانی برای 98 نفر به مبلغ 126 میلیون و 155 هزار و 423 ریال، پرداخت 20 میلیون ریال برای بیماران فنیل کتونوریا، خریداری 8 میلیون ریال لوازم ضروری را از خدمات ارائه شده در بخش کمک‌های موردی دانست.

سرپرست بهزیستی تویسرکان، درباره فعالیت‌های انجام شده در مراکز غیردولتی ابراز کرد: اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه برای 940 پرونده، 9 پایگاه فعال، پرونده مستمر واگذار شده 15 مورد، پرونده واگذار شده غیر مستقیم 170 فقره، برگزاری دوره آموزشی برای تسهیل‌گران، برگزاری کارگاه آموزشی برای تشکیل شرکت تعاونی، آموزش مهارت‌های زندگی از اقدامات صورت گرفته توسط موسسه تسهیل‌گران ستایش است.

وی پذیرش 80 معلول، اشتغال‌زایی برای 23 نفر و آموزش مهارت‌های زندگی را از برنامه‌های اجرای شده در قالب طرح «مراقبت در منزل» عنوان کرد.

موسیوند با اشاره به نظارت بر مراکز غیر دولتی، طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده، موسسه تسهیل‌گران ستایش، انجمن‌های جسمی و حرکتی از مراکز زیر نظر بهزیستی شهرستان نام برد.

وی برگزاری نمایشگاه هنرهای دستی معلولان زیر چتر حمایتی، آموزش بهداشت و روان، آموزش گفتاردرمانی، برگزاری دوره آموزی بیماران سایکوتیک، نشست گفتمان اداری، اخلاق اداری و برقراری ارتباط با معلولان و برگزاری دوره آموزشی زخم بستر را از جمله فعالیت‌های بهزیستی در عرصه خدمات‌دهی به مددجو اعلام کرد.

سرپرست بهزیستی تویسرکان بیماران ضایعه نخاعی را 55 نفر ذکر کرد و یادآور شد: 25 نفر از بیماران ضایعه نخاعی دریافت‌کننده حق پرستاری هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *