شناسه خبر: 5421 منتشر شده در مورخ: 1393/9/17 ساعت: 08:39 گروه: ورزشی  
خراسان رضوی فاتح مسابقات قهرمانی کشور گلبال آقایان شد

خراسان رضوی فاتح مسابقات قهرمانی کشور گلبال آقایان شد

دوازدهمین دوره رقابتهای قهرمانی کشور گلبال آقایان گرامیداشت روز جهانی معلولین یادواره شهید رضا مهرانی، در بابلسر با قهرمانی تیم خراسان رضوی به پایان رسید.

این مسابقات از روز سه شنبه 11 آذر با حضور 29 تیم از 28 استان کشور آغاز شد. به جز استانهای هرمزگان، ایلام و خراسان جنوبی، تمامی استانها در این رقابتها حضور داشتند. پس از برگزاری بازیهای مرحله گروهی که در 5 گروه 4 تیمی و سه گروه سه تیمی برگزار شد، از هر گروه دو تیم به مرحله دوم گروهی راه یافتند. در مرحله دوم گروهی، 16 استان شرکت کننده در 4 گروه 4 تیمی مسابقات خود را ادامه دادند. در این مرحله 24 مسابقه برگزار شد که در نهایت استانهای  تهران، همدان، اصفهان، قزوین، اردبیل، مازندران، گلستان و خراسان رضوی به جمع هشت تیم و مرحله یک چهارم مسابقات صعود کردند. رقابتهای مرحله یک چهارم عصر پنجشنبه 13 آذر برگزار شد و اردبیل با نتیجه 13 بر 10 اصفهان را شکست داد. قزوین با نتیجه 10 بر 7 از سد تهران گذشت. همدان با نتیجه 11 بر 1 گلستان را مغلوب کرد و خراسان رضوی با نتیجه 11 بر 2 مازندران میزبان را برد. مسابقات مرحله نیمه نهایی و دیدار پایانی و رده بندی نیز صبح جمعه 14 آذر در سالن شماره یک اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد. در اولین بازی مرحله نیمه نهایی، همدان با نتیجه 12 بر 8 اردبیل را شکست داد. در دیگر بازی این مرحله، خراسان رضوی با نتیجه 13 بر 3 قزوین را مغلوب کرد و فینالیست شد. در مسابقه رده بندی، اردبیل در یک بازی نزدیک با نتیجه 9 بر 8 قزوین را شکست داد و عنوان سومی این رقابتها را از آن خود کرد. در دیدار نهایی نیز خراسان رضوی با اقتدار و با نتیجه 12 بر 3 همدان را شکست داد و فاتح دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور گلبال آقایان شد.

پس از پایان دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور گلبال در بخش آقایان، تیمهای شرکت کننده در رقابتهای دسته اول، دوم و سوم قهرمانی کشور گلبال در سال 94 مشخص شدند. طبق قانون وضع شده پیش از آغاز مسابقات، تیمهای اول تا هشتم به رقابتهای دسته اول گلبال قهرمانی کشور در سال آینده راه یافتند. بر این اساس طبق جدول رده بندی دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور گلبال آقایان، تیمهای خراسان رضوی، همدان، اردبیل، قزوین، اصفهان، تهران، مازندران و گلستان بازیهای خود را در مسابقات دسته اول قهرمانی کشور گلبال در سال 94 انجام خواهند داد. تیمهای نهم تا شانزدهم این رقابتها نیز جواز حضور در مسابقات دسته دوم قهرمانی کشور گلبال در سال آینده را به دست آوردند. تیمهای توابع تهران، کرمان، یزد، خوزستان، قم، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و مرکزی در مسابقات دسته دوم شرکت خواهند کرد. سایر تیمهای شرکت کننده از رده هفدهم تا بیست و نهم نیز به مسابقات دسته سوم قهرمانی کشور گلبال در سال 94 راه یافتند. از دیگر آمار حاشیه ای این مسابقات میتوان به موارد زیر اشاره کرد: در مجموع در این دوره از مسابقات 29 تیم حضور داشتند که طی 4 روز 77 بازی برگزار شد. خراسان رضوی با 95 گل زده بهترین خط حمله این رقابتها را از آن خود کرد و تهران با 28 گل خورده، عنوان بهترین خط دفاع این مسابقات را به دست آورد. محمد سرنجی از اصفهان با 44 گل زده آقای گل این مسابقات شد و میلاد سوری از همدان با 19 سال سن، علاوه بر این که به عنوان پدیده این دوره از مسابقات انتخاب شد، با 43 گل زده دومین گلزن برتر این رقابتها لقب گرفت. محمد منصوری از تهران، محمد سرنجی از اصفهان، محسن جلیلوند از قزوین، حسن جعفری از اردبیل و سجاد دهقان از فارس، ملیپوشان کشورمان در رقابتهای پاراآسیایی اینچئون بودند که در این مسابقات نیز به میدان رفتند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *