شناسه خبر: 5411 منتشر شده در مورخ: 1393/9/16 ساعت: 08:43 گروه: اجتماعی  
نماینده مجلس: دیدگاه ترحم آمیز به معلولان در جامعه باید اصلاح شود

نماینده مجلس: دیدگاه ترحم آمیز به معلولان در جامعه باید اصلاح شود

ماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه ترحم آمیز به معلولان در جامعه اشتباه بوده و مردم باید دیدگاه خود را نسبت به این قشر از جامعه تغییر دهند.

محمد قسیم عثمانی  در آیین تجلیل از معلولان بوکان افزود: معلولان جامعه نیازمند حمایت و توجه هستند اما حمایت ها نباید از روی ترحم و دلسوزی باشد.

وی اضافه کرد: جامعه معلولان نیز دارای توانمندی ها و استعدادهای ویژه ای هستند که در برخی موارد این استعدادها در بین افراد سالم جامعه وجود ندارد. 

وی اظهار کرد: مسوولان باید با نگاه خدمت و رفع معضل به معلولان توجه کنند و شرایط را در جامعه برای حضور و شکوفا کردن استعدادهای معلولان فراهم سازند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلاح نگرش ها نسبت به معلولان و لزوم آگاه سازی در خصوص معرفی توانمندی های این قشر از ضروریات امروز جامعه به شمار می رود و در این زمینه نقش آموزش و پرورش، دانشگاهها و رسانه های گروهی بسیار مهم است.

عثمانی به قهرمانی سیامند رحمان ورزشکار معلول اشنویه ای اشاره کرد و گفت: معلولان باید این ورزشکار ملی وجهانی را الگو قرار داده و ازتوانایی های خود بهترین بهره را ببرند.

جمال خسروی فرماندار بوکان نیز در این آیین با گرامیداشت روز جهانی معلولان اظهار کرد: اجرای قانون رعایت حقوق معلولان باید به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود تا آنها نیز بتوانند توانمندی های خود را شکوفا سازند.

وی افزود: زیرساخت هایی باید در سطح شهر فراهم شود که معلولان نیز همچون دیگر اقشار جامعه در خیابان ها و معابر عمومی به راحتی تردد کنند و استفاده از وسائل کمکی از قبیل ویلچر، عصا و عصای مخصوص نابینایان برای آنها راحت تر انجام شود.

بوکان با 227 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *