شناسه خبر: 5408 منتشر شده در مورخ: 1393/9/16 ساعت: 08:41 گروه: اجتماعی  
اشتغال و رفاه حق ابتدایی معلولان است

اشتغال و رفاه حق ابتدایی معلولان است

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: اشتغال و رفاه حق ابتدایی معلولان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ سیما مرادی در همایش معلولان با تبریک روز جهانی معلولان و تقدیر از همراهی و همکاری ویژه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس و تشکل‌های غیردولتی معلولان با بهزیستی به استعداد و توانمندی‌های ویژه و خارق‌العاده معلولان اشاره داشتند.

وی، حضور موفق معلولان در رقابت‌های ورزشی، فرهنگی و هنری در سطوح استانی، ملی و جهانی و کسب مقام و مدال‌های رنگارنگ را نمود عینی این توانمندی و شایستگی دانست.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان برخورداری از محیط شهری و امکانات و اشتغال مناسب و شایسته را حق معلولان دانسته و از مسئولان استان خواست در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

پرویز سالاری رئیس شورای شهر بندرعباس نیز با تاکید بر تغییر دیدگاه جامعه نسبت به معلولیت گفت همه دستگاه‌ها باید با در نظر گرفتن اختلافات و تفاوت‌ها بکوشند فرصت‌هایی برابر را برای همه اقشار فراهم آورند.

وی با اشاره به کسب مقام و مدال‌های قهرمانی از سوی معلولان خودباوری را مشخصه بارز معلولان موفق دانست و ابراز امیدواری کرد، بتوان با همکاری شهردار و معاونت امور حمل و نقل شهرداری امکاناتی در خور شان و منزلت معلولان در محیط شهر و ایاب و ذهاب معلولان فراهم آید.

در این مراسم معلولان با اجرای برنامه‌های متنوع و هنرمندانه بر جمله زیبای «معلولیت محدودیت نیست» صحه گذاشته و گامی بلند را در جهت تغییر نگاه جامعه به معلولیت برداشتند.

معلولان همچنین با برپایی نمایشگاه توانمندی‌ها و ارائه تابلوهای زیبای چوبی، نقاشی و دیگر دستاوردها گوشه‌ای از ظرفیت و استعداد خود را در زمینه هنری به نمایش گذاشتند.

برگزاری جشنواره غذا به نفع معلولان انجمن ضایعات نخاعی و اهدای 330 جلد کتاب به معلولان از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم بود که با استقبال خوب مردم و معلولان همراه شد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از 13 نفر از معلولان موفق در زمینه فرهنگی، هنری، تحصیلی و اجتماعی با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *