شناسه خبر: 5316 منتشر شده در مورخ: 1393/9/3 ساعت: 08:27 گروه: اجتماعی  
معاون فرماندار بابل :مسوولان موانع تردد معلولان در شهر را برطرف کنند

معاون فرماندار بابل :مسوولان موانع تردد معلولان در شهر را برطرف کنند

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری بابل گفت: شهری بدون موانع و مشکلات تردد برای معلولان باید در اولویت برنامه مسئولان باشد.

'جعفر آقاجان نتاج' روز یکشنبه در جلسه کمیته مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان در سالن اجتماعات فرمانداری بابل، دستیابی به روش هایی برای حضور و مشارکت اجتماعی توان یابان در اجتماع را از مهمترین سیاست های سازمان های متولی اقشار آسیب پذیر دانست.

وی با اشاره به حجم زیاد افراد توان یاب در جامعه و ضرورت اتخاذ تصمیمات جدی برای ارائه تسهیلات به افراد توان یاب و قرار گرفتن آن در دستور کار سازمان های درگیر با مسائل معلولان افزود: سازمان های دولتی و عمومی، شهرداری ها، مردم و بخش غیردولتی نیز باید توجه و تلاش بیشتری در جهت بهبود کارایی و ایجاد شهری بدون معارض و موانع برای توان یابان داشته باشند و رسیدن به این هدف، تلاش همگانی را طلب می کند. 

وی توجه به مسئله فرهنگ سازی را از جمله مهمترین اقدامات در جهت کاهش و بهبود مسائل و مشکلات مربوط به توان یابان در جامعه دانست و افزود: آموزش و فرهنگسازی نیازمند کمک همه ارگان ها و سازمان های دخیل است و باید توجه بیشتری به این مهم شود. 

وی وظایف دولت ها برای فراهم آوردن حقوق مشابه دیگر شهروندان برای افراد دارای ناتوانی و معلولیت را، توجه به معابر و پیاده روها، مبلمان و تجهیزات خیابان ها، پارکینگ های کنار خیابان، راهروها، پله، سطوح شیب دار، بالابرها و حمل و نقل زمینی شامل اتوبوس، تاکسی، مترو، حمل و نقل هوایی و ریلی مناسب با شرایط جسمی معلولان و از موضوعات قابل توجه برای مناسب سازی و دسترسی آسان در طراحی های محیط شهری و معماری شهری دانست.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *