شناسه خبر: 5152 منتشر شده در مورخ: 1393/8/4 ساعت: 09:21 گروه: اجتماعی  
تحویل 20 هزار واحد مسکونی به معلولان

تحویل 20 هزار واحد مسکونی به معلولان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که دولت خود را موظف کرده است سالانه شمار زیادی از واحدهای مسکونی را با مشارکت معلولان، در اختیار آنان قرار دهد، افزود: تا پایان سال،20 هزار واحد مسکونی معلولان تحویل داده خواهد شد

به گزارش ایران سپید علی ربیعی در حاشیه مراسم تجلیل از 11 کارآفرین اجتماعی برتر در حوزه معلولیت، به لایحه حمایت از حقوق معلولان که بررسی آن در کمیسیون اجتماعی دولت به پایان رسیده است، اشاره کرد و گفت: لایحه حمایت از حقوق معلولان به زودی در اختیار دولت قرار می گیرد و بلافاصله پس از تصویب دولت، به مجلس شورای اسلامی فرستاده خواهد شد.

حمایت از اشتغال معلولان و آماده سازی شهری
ربیعی از دیگر محورهای مطرح در لایحه حمایت از حقوق معلولان را آماده سازی شهری، اشتغال و کرامت معلولان دانست و گفت: در این لایحه علاوه بر اینکه برای تسهیل تردد معلولان در ورزشگاهها و مراکز فرهنگی الزاماتی ایجاد شده است، دستگاه‌ها باید موضوع اشتغال این گروه از جمعیت کشور را به صورت جدی دنبال کنند.
وی به اجرای طرح توانمندسازی معلولان در سال 93 خبر داد و گفت: در این طرح مشاغلی که معلولان می توانند در آنها فعالیت کنند شناسایی شده است.
ربیعی همچنین به همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و بانک‌های عامل در قالب اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در طرح توانمندسازی معلولان، این گروه از جمعیت کشور پس از افزایش مهارت‌های خود، از تسهیلات پیش بینی شده بانکی برای ایجاد اشتغال بهره مند می شوند.
وی یکی دیگر از برنامه های دولت را در این بخش، حمایت از کارآفرینانی که معلولان را به استخدام درمی آورند دانست و افزود: سازمان بهزیستی موظف شده است از محل کمک های مردمی این گروه از کارآفرینان را حمایت کند.
اهداء یارانه برای حمایت از نیازمندان
ربیعی از اجرای طرحی دیگر برای حمایت از سالمندان و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و گفت : بر اساس این طرح، یارانه هموطنانی که تمایل داشته باشند در اختیار سازمان بهزیستی قرار می گیرد.
وی افزود: این طرح به صورت آزمایشی در استان البرز اجرایی شده است و تاکنون 11 هزار نفر یارانه خود را برای مدت معینی در اختیار سازمان بهزیستی قرار دادند.
در این مراسم که به همت موسسه نیکوکاری رعد برگزار شد، از آقای نیری سرپرست سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان کارآفرین اجتماعی پیشکسوت با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *