شناسه خبر: 5151 منتشر شده در مورخ: 1393/8/4 ساعت: 09:17 گروه: اجتماعی  
کتابخانه گویا با 2500کتاب میزبان دانش آموزان نابینا در گرگان

کتابخانه گویا با 2500کتاب میزبان دانش آموزان نابینا در گرگان

رییس آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: کتابخانه گویا با دو هزار و 500 جلد کتاب در مرکز استان گلستان برای استفاده دانش آموزان نابینا فعال است.

'عباس خانعلی'  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کتابخانه در مدرسه تخصصی نابینایان مهر این شهرستان فعالیت دارد.

وی هم چنین ار فعالیت کتابخانه بریل در بخش کتب درسی نابینایان در گرگان خبر داد و افزود: کتاب های این کتابخانه از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تامین می شود.

به گفته وی تهیه وسایل کمک بینایی همچون انواع ذره بین و عینک، نصب نرم افزارهای ویژه نابینایان در سیستم ها و آموزش رایانه از دیگر اقدامات و فعالیت ها در این بخش است.

خانعلی در ادامه از برگزاری مراسم تجلیل از نابینایان استان شامل قبول شدگان در کنکور، ورزشکاران و دانش آموزان برتر در مراسمی در مدرسه مهر خبر داد و گفت: در این مراسم که در گرامیداشت روز جهانی عصای سفید برگزار شد، دانش آموزان نابینا با اجرای برنامه های مختلف همچون سرود و اجرای مسابقه تحرک و جهت یابی گوشه ای از توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی گلستان اضافه کرد: مدرسه مهر گرگان میزبان 43دانش آموز نابینا است که در قالب ده کلاس و با چشم دل مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

خانعلی افزود: 52دانش آموز کم بینا نیز در مدارس تلفیقی استان گلستان حضور دارند.

هم چنین رییس آموزش و پرورش استثنایی گلستان در بخش فعالیت های ورزشی به شرکت ورزشکاران نابینا و کم بینای استان در مسابقات جهت یابی، آمادگی جسمانی، شطرنج و دو و میدانی خبر داد و گفت: مرتضی کوهزاد دانش آموز یکی از مراکز تلفیقی استان موفق به ثبت رکورد در ورزش پاورلیفتینگ (وزنه برداری) شد.

خانعلی با بیان کسب رتبه اول مدرسه مهر در بخش سرود، افزود: دانش آموز سلیمان توزی در رشته قرآن و حسن لگزایی در مداحی مقام برتر کشوری را کسب کرده اند.

هم اینک یک هزار و 794 دانش آموز استثنایی با هفت گروه معلولیت در 29 مدرسه در 14 شهرستان استان گلستان مشغول فراگیری علم و مهارت هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *