شناسه خبر: 5140 منتشر شده در مورخ: 1393/7/30 ساعت: 15:25 گروه: ورزشی  
گزارشی از 6 طلای کاروان ایران در روز چهارم مسابقات

گزارشی از 6 طلای کاروان ایران در روز چهارم مسابقات

پاراآسیایی اینچئون 5 نشان زرین طلا توسط دو میدانی کاران جانباز و معلول، از آن کاروان غدیر شد

به گزارش ایران سپید در ادامه رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی و در روز چهارم این مسابقات که از صبح امروز در ورزشگاه اصلی مسابقات آغاز شده است، دانیال سورانی در ماده پرتاب وزنه مردان کلاس F35/36 با ثبت رکورد 12 متر و 44 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. طلای سورانی سیزدهمین مدال طلای کاروان غدیر در این رقابت‌ها بود.

مدال‌های نقره و برنز این ماده به نمایندگان عراق رسید و سیدمهران حسینی دیگر نماینده کشورمان در این ماده با 11 متر و 38 سانتی متر چهارم شد.

صادق بیت سیاح در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F41 با ثبت رکورد 37 متر و 32 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. طلای بیت سیاح چهاردهمین طلای کاروان غدیر در دومین دوره  بازی‌های پاراآسیایی بود. این ورزشکار ایرانی با نخستین پرتاب خود این رکورد را ثبت کرد و اول شد. وی درپرتاب دوم 27 متر و 25 سانتی متر پرتاب کرد و در پرتاب سوم رکورد 35 متر و 12 سانتیمتر را ازخود بر جای گذاشت. بیت سیاح در پرتاب چهارم خطا کرد و در پرتاب پنجم موفق به کسب رکورد 35 متر و 47 سانتی‌متر شد. در این ماده نمایندگان عراق دوم و سوم شدند.

محمدعلی ملک‌پور در رشته پرتاب دیسک کلاس F54/55 با ثبت پرتاب 36 متر و 56 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. در همین ماده جلیل باقری جدی با ثبت رکورد 36 متر و 45 سانتی‌متر به مقام دوم و مدال نقره رسید. همچنین نماینده چین به مدال برنز دست یافت. نماینده سوم ایران در این ماده مرتضی مختاری بود که به مدال نرسید.

سجاد محمدیان، نماینده پرتاب وزنه ایران در بازی‌های پاراآسیایی امروز به مصاف حریفان خود رفت و توانست با کسب رکورد 13 متر و 86 سانتی متر در بهترین پرتاب خود در کلاس F42 مدال طلای این دوره از مسابقات را به نام خود ثبت کند. در این ماده مهرداد کرم زاده با رکورد 12 متر و 18 سانتیمتر مدال برنز گرفت. نماینده چین نیز دوم شد.

اما در رشته پرتاب نیزه در کلاس F55 دو نماینده ایران حسین مختاری و محمد خالوندی حاضر بودند که در نهایت خالوندی توانست با رکورد 42.16 به مقام قهرمانی دست یابد. همچنین حسین مختاری نتوانست به مدالی برسد. در این رشته، ورزشکارانی از تایلند، چین، عربستان، سری لانکا، سوریه و ویتنام نیز حاضر بودند که رقیب سوری به نقره رسید و ورزشکار ویتنامی برنز گرفت. خالوندی در رقابت های پارالمپیک لندن نیز به مدال طلا رسیده بود.

در ادامه رقابت‌های وزنه برداری دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی بعدازظهر امروز سیدحامد صلحی‌پور نماینده دسته 88 کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شد. صلحی‌پور در این دسته در حرکات اول و دوم موفق به مهار وزنه‌های 215 و 226 کیلوگرمی شد و با توجه به ناکامی حریف اردنی خود  که رکورددار جهان بود در مهار وزنه 227 کیلوگرمی خیالش از بابت کسب مدال طلا راحت شد و در حرکت سوم با انتخاب وزنه 229 کیلوگرمی به رکورد جهان حمله کرد که تنها یک چراغ سفید از داوران گرفت و ناکام ماند. وی برای بار چهارم نیز وزنه 229.5 کیلوگرمی را سفارش داد تا رکورد جهان را جابه جا کند؛ وی در این حرکت با مهار این وزنه 2 چراغ سفید از داوران گرفت و به میزان نیم کیلوگرم رکورد جهان و بازی های آسیایی را شکست و آن را به نام خود ثبت کرد. مدال نقره این وزن به الجنیدی وزنه‌بردار اردنی که رکورددار جهان نیز هست رسید. وزنه‌بردار ژاپنی هم سوم شد. با طلای صلحیپور کاروان ایران هجدهمین مدال طلای خود را به دست آورد. تیم فوتبال 5 نفره نیز امروز طلای خود را قطعی کرد اما فردا اهدا می شود و هنوز برای کاروان ایران محاسبه نشده است.

کاروان غدیر هم اکنون با 18 مدال طلا، 39 نقره، و 23 برنز و مجموع 80 مدال در رده چهارم جدول رده بندی توزیع مدالها قرار دارد.

از حواشی این رقابتها، روز گذشته و در جریان رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی و در پرتاب دیسک مردان کلاسF53/54 در حالی که نام مرتضی مختاری به عنوان نفر اول این کلاس و برنده مدال طلا اعلام شده بود بعد از مدتی نام نفر دوم که وی هم نماینده ایران یعنی علیرضا مختاری بود به عنوان قهرمان این رشته ثبت شد. دلیل این موضوع هم ادغام ورزشکاران دو کلاس عنوان شده بود که بعد از قرار گرفتن رکوردها در جدول حتی باوجود اینکه مرتضی مختاری بیش از 8 متر پرتاب کرده بود اما جایی در بین نفرات برتر که کمتر از او پرتاب کرده بود نداشت. طلای علیرضا مختاری در روز گذشته یازدهمین مدال طلای کاروان ورزشی غدیر در این رقابت‌ها بود. علیرضا مختاری در روز یکشنبه نیز در پرتاب دیسک موفق به کسب یک مدال طلای دیگر شده بود. بر اساس آنچه در سایت مسابقات درج شده است علیرضا مختاری با 6 متر و 60 سانتی متر اول شده است و عبدالرضا جوکار دیگر نماینده کشورمان با 5 متر و 53 سانتی متر دوم شده است. این در حالی است که در جدول اعلام شده خبری از مرتضی مختاری که پیش از این و در ورزشگاه قهرمان اعلام شده بود نیست.

بهمن رضایی، سرمربی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولین در این خصوص گفت: بر اساس قوانین کلاسبندی ورزشکاران به صورت تئوری و بخشی هم به صورت عملی انجام می‌شود در این ماده هم کلاسبندیها با حضور در مسابقه کلاس مرتضی مختاری را تغییر دادند و او باید امروز در کلاس جدیدش یعنی کلاس 4 مسابقه دهد. به همین دلیل بعد از اتمام مسابقه و با وجود اعلام نتایج تصمیم گرفته شد تا مرتضی مختاری از این کلاس به کلاس دیگری برود و مدال طلای او هم به علیرضا مختاری که دوم شده بود تعلق گیرد که در نهایت به حال کاروان ایران فرقی نکرد و تنها نام مدال‌آوران ما تغییر کرد. وی ادامه داد: از طرف دیگر ورزشکار هندی که در این کلاس سوم شده بود نیز کلاسش تغییر کرد که با توجه به چهارمی جوکار در این ماده وی نیز با دو پله صعود صاحب مدال نقره شد. بدین ترتیب و با توجه به اینکه مدال‌های طلا و نقره این ماده در روز گذشته به نام ورزشکاران ایران ثبت شده بود تغییری در مدال‌ها ایجاد نشد و تنها نام ورزشکاران کشورمان جا به جا شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *