شناسه خبر: 514 منتشر شده در مورخ: 1392/8/9 ساعت: 10:45 گروه: ورزشی  
دلجوان: یک سروگردن از حریفان بالاتر بودیم/ متقیان: حسرت می‌خورم چرا پدرم نبود تا موفقیتم را ببیند

دلجوان: یک سروگردن از حریفان بالاتر بودیم/ متقیان: حسرت می‌خورم چرا پدرم نبود تا موفقیتم را ببیند

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در بازی‌های پاراآسیایی جوانان گفت: 10 رکورد جهان و یک رکورد آسیا توسط وزنه‌برداران ما جابه‌جا شد که نشان از این داشت که بچه‌های ما یک سر و گردن از حریفان بالاتر بودند.

تیم ملی وزنه‌برداری در بازی‌های پاراآسیایی جوانان با ترکیبی 5 نفره به این رقابت ها اعزام شد که هر 5 وزنه بردار کشورمان موفق به کسب مدال شدند (3 طلا و 2 نقره). این تیم در بخش تیمی مردان هم عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و یکی از رشته‌هایی بود که بهترین نتایج را در این رقابت‌ها برای ایران به ارمغان آورد.

گفت‌وگوی خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس را با اعضای این تیم بعد از کسب عنوان قهرمانی در زیر می‌خوانید:

احمد دلجوان، سرمربی تیم ملی وزنه برداری درباره عملکرد وزنه برداران جوان در این مسابقات گفت: در هر 5 وزنی که شرکت کردیم مدال گرفتیم؛ هر چند که می‌توانستیم مدال‌های خوشرنگ‌تری هم بگیریم. با توجه به انصراف چند تیم برخی از اوزان به صورت ادغامی برگزار شد که موفق به کسب 5 مدال با 5 وزنه بردار شدیم. با توجه به کسب 3 مدال طلا و 2 نقره در بخش تیمی مردان قهرمان شدیم.

وی ادامه داد: بیشتر تمرینات به صورت غیرمتمرکز برگزار شد و تنها چند هفته آخر در کنار هم به صورت اردویی تمرین کردیم که خوشبختانه نتایج خوبی هم کسب کردیم. در مدت زمان کوتاهی که در اختیار داشتیم نتایج قابل قبول بود. البته باید در نظر داشت که شرایط روحی و روانی در این رده سنی حرف اول را می زند؛ در حالی که بیشتر این بچه‌ها برای نخستین بار است که در یک میدان بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند.

سرمربی تیم وزنه برداری جوانان گفت: از 15 حرکت اصلی که برای بچه‌ها انتخاب کردیم، 13 حرکت را با موفقیت پشت سر گذاشتند و 2 حرکتی هم که از دست رفت برای ثبت رکورد بود. 10 رکورد جهان و یک رکورد آسیا توسط وزنه‌برداران ما جا به جا شد که نشان از این داشت که بچه‌های ما یک سر و گردن از حریفان بالاتر بودند. عملکرد فوق العاده‌ای داشتیم و باید از مسئولان فدراسیون و میرشفیعی مسئول انجمن وزنه برداری جانبازان و معلولین تشکر کنیم.

احمد دوستدار که در دسته 59 کیلوگرم علاوه بر کسب مدال طلا 10 کیلوگرم رکورد جهان را ارتقا داد، گفت: زحمات زیادی برای حضور در این مسابقات کشیده بودیم و اردوهای سختی را پشت سر گذاشته بودیم. خدا را شکر می‌کنم که موفق شدم زحمات مربیان و خودم را با این مدال خوش رنگ جبران کنم.

وی ادامه داد: البته در اردوهای تیم ملی وزنه 140 کیلوگرمی را هم مهار کرده بودم، اما به هر حال شرایط مسابقه همیشه با تمرین متفاوت است. در این مسابقات هم به وزنه 134 کیلوگرمی حمله کردم که موفق به مهار آن نشدم امیدوارم در مسابقات بعدی جبران کنم.

‌محسن بختیار وزنه‌بردار دسته 54 کیلوگرم ایران که مدال طلا گرفت نیز گفت: از پدر و مادرم تشکری ویژه می‌کنم که زحمات زیادی برای من کشیدند. همیچنین از مربیان تیم ملی آقای دلجوان و فخرآور هم تشکر می‌کنم که کمک زیادی برای کسب این مدال به من داشتند. باید از مربی خودم عبدالله فکور هم تشکر کنم که این مدال را میدون او نیز هستم.

وی ادامه داد: آن چیزی که مربیان انتظار داشتند انجام دادم و امیدوارم از من رضایت داشته باشند هر چند که در جریان مسابقات کمی استرس داشتیم چون اولین تجربه برون مرزی ما بود، اما با صحبت‌های مربیان فکر کنم عمکلرد خوبی داشتم.

علی سیفی در دسته 48 کیلو نقره گرفت؛ وی درباره عملکردش دراین مسابقات گفت: خدا را شکر می‌کنم که در اولین تجربه حضورم در یک مسابقه رسمی موفق به کسب مدال نقره شدم، هر چند زحمت زیادی برای رسیدن به مدال طلا کشیده بودم، اما همین که دست خالی به ایران بازنمی گردم خوشحالم.

وی ادامه داد: از مربیان تیم ملی و هادی حسینی مربی خودم که زحمات زیادی برای من کشیده است تشکر می‌کنم، دست پدر و مادر را هم می‌بوسم چون این موفقیت را بدون شک مدیون آنها هستم. تمام تلاشم را می کنم تا در سال‌های آینده که می توانم در جوانان وزنه بزنم مدال‌های خوشرنگ‌تری را برای کشورم کسب کنم. امیدورام بتوانم جانشین خوبی برای قهرمانان بزرگ ایران در سبک وزن باشم.

میثم متقیان، دارنده مدال طلای دسته فوق سنگین و رکورددار جوانان جهان گفت: متأسفانه در دسته سنگین وزن، دسته مهدی صیادی با من ادغام شد در حالی که مهدی هم می‌توانست به راحتی در وزن خودش طلا بگیرد. چاره‌ای نبود چون قانون است، اما همین که مدال‌‌های طلا و نقره این وزن به ایران رسید خوشحال کننده است.

وی ادامه داد: توان زدن وزنه های بیشتر را هم داشتم، اما وزنه‌هایی که مربیان انتخاب کردند را با موفقیت مهار کردم. 4 سال دیگر می‌توانم در جوانان وزنه بزنم. از خانواده‌ام به خصوص برادرانم که زحمات زیادی برای من کشیدند تشکر می‌کنم و خیلی دوست داشتم پدرم در قید حیات بود و این موفقیت من را می‌دید چون در کودکی او را از دست دادم و روی سکوی قهرمانی خیلی حسرت این موضوع را خوردم.

وی خاطرنشان کرد: خوشحالم که با کسب این مدال خوشرنگ قسمتی از زحمات خانوده و مربیانم را جبران کردم. از ایرج شیرانی مربی ام در اصفهان تشکر می‌کنم که نقش زیادی در این موفقیت داشت.

مهدی صیادی دارنده مدال نقره دسته سنگین وزن در خصوص اینکه آیا از اینکه مدال طلا را به دلیل ادغام این دو وزن از دست داد ناراحت نیست گفت: نه؛ همین مدال نقره حکم طلا را برای من دارد. خدا را شکر وزنه خوبی را ثبت کردم و رکورد جهان را به نام خودم ثبت کردم.

وی ادامه داد: باید از خانوادهٰ مربیان تیم ملی و مربی خودم هومن مفخر تشکر کنم که این موفقیت را بدون شک مدیون آنها هستم. امیدوارم توانسته باشم این زحمات را جبران کنم. وزنه‌های خوبی را ثبت کردم و خوشحالم که با دست پر به ایران بازمی‌گردم.

علی فخرآور، مربی تیم ملی وزنه‌برداری معلولین جوان گفت: در 3 وزن در این مسابقات رکوردهای جهان را ارتقا دادیم و در 2 وزن به معنای کلمه شگفتی‌ساز بودیم به خصوص در 59 کیلو که رکورد جهان را 10 کیلو جابه‌جا کردیم. در مدت زمانی که با بچه ها برای حضور در این مسابقات کار می‌کردیم به آمادگی خوبی رسیده بودند تمرینات جواب داد و مطابق برنامه‌ای که برای آنها در گرفته بودیم به نتایج مطلوبی رسیدیم. سطح مسابقات هم خوب بود و نتایج مطلوبی کسب کردیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *