شناسه خبر: 5104 منتشر شده در مورخ: 1393/7/28 ساعت: 09:15 گروه: اجتماعی  
پیشنهاد طرح استخدام پنج درصدی معلولان در دستگاه های دولتی

پیشنهاد طرح استخدام پنج درصدی معلولان در دستگاه های دولتی

مدیرکل توانبخشی روزانه و توان پزشکی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه قانون استخدام سه درصد از معلولان در دستگاه ها سال 83 به تصویب رسیده است، گفت: سازمان بهزیستی کشور اشتغال پنج درصد از معلولان را پیشنهاد داده که این موضوع در هیأت دولت درحال بازنگری است.

زهرا نوپرست در گفت و گو با ایرنا افزود: امیدواریم روزی تمامی دستگاه ها و نهادها بتوانند از این سهمیه بهره کافی را ببرند و سازمان بهزیستی در این خصوص پرسشگری کند که دلیل اتفاق نیافتادن آن چیست، چون همه دستگاه ها موظف هستند به آن عمل کنند. 

وی با اشاره به نقش سازمان بهزیستی در راستای اجتماعی شدن افراد معلول، اظهارکرد: اولین مسأله مورد توجه، دانش این افراد است که بر این اساس کمک هزینه های دانشجویی بویژه برای افرادی که در دانشگاه های غیر دولتی مشغول تحصیل هستند که مبلغ آن از پنج میلیون تا 20 میلیون ریال در هر ترم متغیر است. 

نوپرست اضافه کرد: از حدود 15هزار دانشجوی تحت حمایت بهزیستی پنج هزار نفر نابینا هستند و با توجه به اینکه این افراد یک سوم جمعیت دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی را تشکیل می دهند، این امر نشان دهنده توانمندی علمی این افراد است. 

وی با تأکید بر اینکه خانواده کودکان نابینا یا کودکانی که اختلال بینایی دارند، نیازمند مشاوره هستند خاطرنشان کرد: ایجاد مراکزی برای آموزش کودکان نابینا و کم بینا و مشاوره به خانواده های آنان از دیگر خدمات سازمان بهزیستی کشور است و در حال حاضر 11 مرکز آموزش کودکان نابینا و کم بینا در کشور وجود دارد که توسعه و گسترش آنها از اولویت سازمان بهزیستی است. 

مدیرکل توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور ایجاد و راه اندازی کلینیک های کم بینایان را به عنوان دیگر برنامه های جدید سازمان بهزیستی ذکر کرد و گفت: ایجاد این کلینیک ها از سال گذشته پایه گذاری شد که در حال حاضر علاوه بر وجود 2 کلینیک در شهر تهران در استان قم و لرستان نیز 2 مرکز دیگر پیش بینی شده است. 

وی یادآور شد: خرید وسایل کمک توانپزشکی و حمایت از انجمن ها با ایجاد انجمن عالی معلولان از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی کشور است. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *