شناسه خبر: 5086 منتشر شده در مورخ: 1393/7/26 ساعت: 10:01 گروه: حوادث  
انگیزه نامعلوم در پرونده اسیدپاشی به پسر جوان

انگیزه نامعلوم در پرونده اسیدپاشی به پسر جوان

تحقیقات پلیس درخصوص پرونده اسید‌پاشی روی مردی جوان به دستگیری عامل این جنایت منجر شد.

با وجود اعتراف متهم به ارتکاب جنایت اما انگیزه او از این اقدام همچنان نا‌معلوم است.ظهر روز 12اردیبهشت‌ماه امسال به مأموران کلانتری 158کیانشهر خبر رسید که جوانی 23ساله به نام صادق از سوی مردی نقابدار قربانی اسیدپاشی شده است.

ماجرا از این قرار بود که این جوان شب گذشته وقتی از سر کار برمی‌گشت و قصد داشت وارد خانه‌اش شود، طعمه مرد اسید‌پاش قرار گرفت. او در جریان تحقیقات به مأموران گفت: در حال ورود به منزل بودم که شخصی از پشت سر صدایم کرد. وقتی برگشتم یک موتور‌سوار نقابدار را دیدم. او درحالی‌که ظرفی پلاستیکی در دستش بود به من گفت بگیر و ناگهان سر و صورتم سوخت. فهمیدم او رویم اسید پاشیده است. درحالی‌که از شدت درد و سوزش به‌خودم می‌پیچیدم شروع به داد و فریاد کردم و از همسایه‌ها کمک خواستم اما پیش از آنکه کسی به کمکم بیاید، مرد نقابدار از آنجا فرار کرد.

به دنبال ثبت این شکایت به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 14پرونده در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت تا عامل اسید‌پاشی شناسایی و دستگیر شود. در این میان صادق به مأموران گفت به هیچ‌کس درخصوص اسید‌پاشی مظنون نیست و نمی‌داند چه‌کسی این بلا را بر سرش آورده است.

  • دستگیری متهم

با وجود این، تجسس‌های کارآگاهان در این‌باره ادامه یافت. آنان با این فرض که ممکن است مرد اسیدپاش خودش نیز در این حادثه صدمه دیده باشد، در بیمارستان‌های سوانح و سوختگی به جست‌وجوی فردی که با اسید سوخته باشد، پرداختند. این بررسی‌ها نشان می‌داد که همان شب جوانی 25ساله به نام حمیدرضا به‌دلیل پاشیده‌شدن اسید روی دست و صورتش به بیمارستان مراجعه کرده است. این فرد به پزشکان گفته بود هنگام کار مقداری اسید رویش ریخته است.

این اظهارات در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد حمیدرضا نیز ساکن منطقه کیانشهر است و صادق نیز او را می‌شناسد. این موضوع احتمال دست داشتن وی در اسیدپاشی را تقویت می‌کرد. به این ترتیب وی در عملیاتی ضربتی دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی منتقل شد.

هرچند متهم در جریان بازجویی‌های اولیه اتهامش را انکار می‌کرد و مدعی بود که هنگام استفاده از چاه‌بازکن دست و صورتش سوخته، اما وقتی بازجویی‌ها ادامه یافت سرانجام اعتراف کرد روی صادق اسید پاشیده است. او در اعترافاتش گفت: روز حادثه مقداری اسید خریدم. وقتی هوا تاریک شد به نزدیکی مغازه صادق که در آن گوشی تلفن همراه می‌فروشد، رفتم.

وقتی او کارش تمام شد و مغازه را تعطیل کرد، تعقیبش کردم تا جلوی در خانه‌شان رسید. وقتی می‌خواست وارد خانه شود جلو رفتم و مقداری اسید روی صورتش پاشیدم. با اینکه به چهره‌ام نقاب زده بودم اما مقداری اسید روی صورتم پاشید و مجبور شدم برای درمان به بیمارستان بروم. با وجود اینکه متهم جزئیات اسیدپاشی را شرح داد اما انگیزه مشخصی درباره این اقدامش اعلام نکرد. سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهم تاکنون اظهارات متفاوت و متناقضی را درخصوص انگیزه‌اش از ارتکاب این جنایت داشته و انگیزه اصلی او تاکنون معلوم نشده است. با این حال وی هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای روشن‌شدن انگیزه واقعی جنایت ادامه دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *