شناسه خبر: 5000 منتشر شده در مورخ: 1393/7/6 ساعت: 10:05 گروه: اجتماعی  
تحویل مسکن مهر زنجان تا 6 ماه اول سال آینده

تحویل مسکن مهر زنجان تا 6 ماه اول سال آینده

مدیر مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی در خصوص زمان اتمام پروژه اعلام کرد: پیشروی پروژه تا کنون به 60 درصد نزدیک شده و هدف ما این است تا در پایان سال یا 6 ماه اول سال آینده این واحدها را به صاحبانشان تحویل دهیم.

"در پی تماس تعدادی از خوانندگان زنجانی ایران سپید در خصوص پیگیری مسکن مهر معلولین در این استان و مطالبه کردن حق انشعابات و شبهاتی که در پرداخت هزینه های آنها برای این واحدهای مسکونی ایجاد شده بود، بر آن شدیم که این موضوع را پیگیری کنیم.

" منصور پیری، کارشناس ستاد مسکن بهزیستی زنجان با اشاره به پیگیر بودن این بهزیستی در رابطه با مسکن معلولین گفت: نامه ای برای افراد متقاضی مسکن در استان زنجان به آنها ارسال شده است که معلولین هم جزء آنها بودند؛ برای پیگیری نامه، درخواست جلسه ای را با مدیران مسکن و راه و شهرسازی دادیم. در آن جلسه مشخص شد که سازمان مسکن و شهرسازی برای دریافت وجه از افراد متقاضی چه معلول و چه عادی از عناوین گوناگونی استفاده میکند؛ به عنوان مثال "هزینه نازککاری، اسکلتبندی، انشعابات، پایان کار" و... اینها صرفاً اسامی بوده و هزینه های دریافتی صرف بخشهای دیگر هم  میشود. پیری افزود: گرچه اسم انشعابات در نامه ذکر شده، اما  با توجه به معافیت معلولین در بخش انشعابات هزینه های دریافتی صرف قسمتهای دیگر میشود.

این مقام مسئول برای اطمینان معلولین از معافیت حق انشعابات عنوان کرد: در قراردادهای پیشخریدی که بین اداره مسکن راه و شهرسازی و افراد منعقد میشود تمام ریز هزینه ها ذکر شده است که مبالغ واریزی مردم در چه قسمت و به چه میزان صرف شده است. همچنین در این قرارداد درج میشود که این واحد به علت معلول بودن صاحب آن معاف از حق انشعابات است و هزینه در این بخش از شما کسر نمیشود. وی با اشاره به برگزاری جلسه ای برای پیگیری این قراردادهای پیشخرید خاطرنشان کرد: زمانی که 70 درصد پروژه ساختمانی تکمیل یا مبلغ پرداختی از سوی مشتری به 70 درصد برسد، دعوتنامه ای به درخواست کننده مسکن داده میشود مبنی بر اینکه به ساختمان فوق مراجعه کرده و با توجه به متراژ درخواستی، خانه خود را در طبقه مورد نظر و واحد تعیین شده تحویل بگیرد و قرارداد پیش خرید را امضا کند تا در اتمام پروژه همان خانه به او  تعلق گیرد.

پیری در خصوص زمان اتمام پروژه بیان کرد: ما به عنوان نماینده مددجویان نمیتوانیم در ساخت و سازها دخالت داشته باشیم، اما از مدیران پروژه خواهش میکنیم در ساخت و تحویل واحدها به معلولین سریعتر عمل کنند. این کارشناس بهزیستی در پایان یادآور شد: طرف حساب معلولین و دیگر مددجویان سازمان مسکن و شهرسازی است و بهزیستی به عنوان نماینده مددجویان ناظر بر ساخت و سازها است. "بعد از صحبتهای منصور پیری برای تکمیل اطلاعات با محسن محرمی یگانه، مدیر مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی در استان زنجان به گفتگو پرداختیم."

وی در خصوص نامه های ارسالی به معلولین گفت: سازمان بهزیستی مددجویان خود را به این پروژه معرفی کرده است، اما آنها را از هم تفکیک نکرده و ما برای ارسال همه نامه ها به متقاضیان از یک متن استفاده میکنیم. یگانه ادامه داد: در تمام پروژه های مسکن مهر مبالغ کم کم از مردم گرفته میشود و برای دریافت، از عنوانهایی همچون پایان کار، حق انشعابات،  نازککاری و... استفاده میکنیم. این مقام مسئول افزود: این به آن معنا نیست که فرد معلول با پرداخت مثلاً 2 میلیون تومان حق انشعاب خود را داده، بلکه این هزینه در جاهای دیگر همچون نصب آسانسور خرج میشود. وی ادامه داد: برای اطلاع از چگونگی صرف هزینه ها زمانی که پروژه به 70 درصد ساخت خود رسید قراردادی با فرد متقاضی بسته میشود که در آن ذکر شده کدام ساختمان کدام طبقه و کدام واحد متعلق به وی است و در قرارداد تمام ریز هزینه ها درج میشود. وی با اشاره به معافیت افراد معلول خاطرنشان کرد: معافیت افراد معلول از پرداخت حق انشعابات در قرارداد آنها ذکر میگردد. وی با مثالی تصریح کرد: مثلاً اداره برق، آب و گاز به ما اعلام میکند این ساختمان 115 واحد دارد که از این تعداد 20 واحد معاف از حق انشعابات هستند و ما از آن واحدها که همه معلولین هستند این هزینه را کسر کرده و در بخشهای دیگری برای منزل خودشان هزینه میکنیم و در پایان پروژه، حساب و کتاب نهایی مشخص میشود.

یگانه با توجه به گرانی ایجاد شده در چند سال اخیر و تورم اظهار داشت: دولت با توجه به تورم مابه التفاوت قیمتها را اعلام کرده و مشخص میکند هر فرد چه معلول چه عادی چقدر باید اضافه تر پرداخت کند. وی همچنین در رابطه با زمان اتمام پروژه اعلام کرد: پیشروی پروژه تا کنون به 60 درصد نزدیک شده و هدف ما این است تا در پایان سال یا 6 ماه اول سال آینده این واحدها را به صاحبانشان تحویل دهیم. مهندس یگانه در پایان افزود: من از متقاضیان معلول میخواهم تا اول نامه های ارسالی را با دقت مطالعه کنند و اگر در خصوص آن شبهه ای داشتند آن را از فرستنده نامه پیگیر شوند. چرا که اگر آنها به صورت قانونی مشمول تخفیفاتی هستند این تخفیفات برای آنها اعمال میشود. (جعفری)

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *