شناسه خبر: 4783 منتشر شده در مورخ: 1393/6/10 ساعت: 11:42 گروه: بهداشت و سلامت  
ساخت ایمپلنتی کوچک‌تر از سر سوزن برای پیرچشمی

ساخت ایمپلنتی کوچک‌تر از سر سوزن برای پیرچشمی

پژوهشگران آمریکایی ایمپلنتی کوچک‌تر از سرسوزن ساخته‌اند که موجب بهبود پیرچشمی می‌شود و از زوال آن جلوگیری می‌کند.

 پیرچشمی دوربینی و اختلال دید است که با از دست رفتن تدریجی خاصیت ارتجاعی عدسی چشم، قدرت تطابق کم می‌شود.

وقتی عدسی چشم قابلیت انعطاف خود را به تدریج از دست می‌دهد دچار پیرچشمی می‌شویم؛ در نتیجه افرادی که پیرچشمی دارند نیاز به عینکی برای مطالعه دارند.

پیرچشمی یکی از شایع‌ترین نقص بینایی است که در فرانسه فقط  700 هزار نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

در پیرچشمی خواندن کتاب و روزنامه مشکل می‌شود؛ امروز این اختلال بینایی توسط عینک حل شده است و فرد می‌تواند با عینک به خوبی ببیند؛ با این حال در نور کم یا زمانی که فرد خسته باشد دید کمتر می‌شود و باز دچار مشکل می‌شوند.

به همین دلیل محققان در حال تلاش برای پیدا کردن راه‌های جدید برای کمک به افراد مبتلا به پیرچشمی‌ هستند تا مشکل بینایی آنها را از بین ببرند؛ عمل جراحی لیزر چشم در حال حاضر پر رونق است اما یک شرکت آمریکایی فرآیندی کاملاً متفاوت طراحی کرده است که بهتر از لیزر چشم عمل می‌کند.

پژوهشگران آمریکایی موفق به توسعه یک ایمپلنت کوچک به نام Raindrop «قطره آب» شدند که می‌تواند چشم افراد مبتلا به پیرچشمی را بازگرداند.

پیرچشمی معمولاض بین سنین 40 تا 45 سال ظاهر می‌شود؛ این نقص به علت پیری چشم و به ویژه لنز طبیعی چشم صورت می‌گیرد اما این ایمپلنت که کوچک‌تر از سر سوزن است در زیر قرنیه قرار می‌گیرد؛ این ایمپلنت شامل هیدروژل است که یک ماده مرکب از 80 درصد آبی است که در لنز عدسی هم وجود دارد.

ایمپلنت انحنای قرنیه را افزایش می‌دهد و اجازه می‌دهد چشم دوباره تمرکز مناسبی داشته باشد و ببیند.

این فرآیند توسط یک شرکت کالیفرنیایی به نام ReVision Optics  توسعه یافته است و این عملیات برای اولین بار در کلینیک Warwickshire در لندن صورت گرفت.

به گفته طراحان ایمپلنت، تنها یک عملیات بدون درد به مدت 10 دقیقه باید روی چشم بیمار انجام شود و هزینه آن بیش از 4 یورو نیست.

به گفته دکتر جراح «مارک وویل» که در این عملیات حضور داشته است: عمل جراحی لیزر باعث تغییر در شکل قرنیه می‌شود تا چشم بتواند دوباره نزدیک را ببیند و عمل آن کمتر از نیم ساعت وقت می‌گیرد و نیاز به بی حسی موضعی دارد و زمانی که قرنیه دوباره مسطح می‌شود پیرچشمی برمی‌گردد که حدوداً یکی دو سال طول می‌شود.

با گذاشتن ایمپلنت دیگر مشکلات جراحی لیزر وجود ندارد؛ ایمپلنت راه حل کارآمدتری ارائه می‌دهد زیرا به مدت 10 تا 15 سال می‌تواند پیرچشمی را متوقف کند و به اصلاح زوال طبیعی چشم در اثر پیری کمک می‌کند.

در حال حاضر این عمل جراحی در کلینیک Space Healthcare در لمینگتون اسپا در لندن انجام می‌شود.

چشم
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *