شناسه خبر: 4770 منتشر شده در مورخ: 1393/6/9 ساعت: 14:00 گروه: اجتماعی  
پیاده روهای نابینایان در گلستان ساماندهی می‌شود

پیاده روهای نابینایان در گلستان ساماندهی می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: با توجه به مشکلات اساسی و خاص نابینایان نیاز است که با همکاری مسئولان شهری، پیاده روهای ویژه نابینایان در شهرهای استان گلستان احداث شود.

رقیه رحمانی در گرگان با اشاره مشکلات معلولان و نابینایان در شهرهای استان گلستان٬ اظهار کرد: معلولان جسمی و حرکتی بیشترین آمار را در استان گلستان به خود اختصاص داده است.

وی افزود: ساماندهی تاکسی های تلفنی برای معلولان ویلچری یکی دیگر از موضوع های مهمی است که باید مجوزهای لازم برای راه اندازی آن صادر شود.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان تصریح کرد: 180 هزار مددجو در استان گلستان از خدمات بهزیستی استان گلستان بهره مند هستند.

رحمانی گفت: 47 هزار و 706 خانوار تحت پوشش بهزیستی گلستان هستند که از این تعداد 7 هزار و 306 زن سرپرست خانوار وجود دارد و 5 هزار و 800 نفر از آنها از خدمات توانبخشی بهره مند هستند.

گلستان میزبان نخستین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان کشور

وی همچنین از برگزاری نخستین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان کشور در گرگان خبر دارد و افزود: این جشنواره دی ماه امسال با شرکت معلولان استان های گلستان، گیلان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی برگزار می شود.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان اظهار کرد: مددجویان علاوه بر شرکت در این جشنواره هنری، با عملکرد و فعالیت های دیگر مددجویان بهزیستی کشور آشنا می شوند.

رحمانی افزود: این جشنواره در چهار بخش صحنه ای، خیابانی، کودک و نوجوان و نیز کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی برگزار می‌شود.

وی گفت: استان گلستان همواره رتبه نخست تئاتر معلولان را به خود اختصاص داده و نیاز است که مسئولان به این موضوع بیشتر توجه کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *