شناسه خبر: 4765 منتشر شده در مورخ: 1393/6/9 ساعت: 13:03 گروه: سیاسی  
ظریف: تحریم های جدید شرایط را برای رسیدن به توافق دشوار می کند

ظریف: تحریم های جدید شرایط را برای رسیدن به توافق دشوار می کند

وزیر امور خارجه با بیان این که تحریم های جدید شرایط را برای رسیدن به توافق دشوار می کند، گفت: اگر از خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده شود، در زمان مناسب به آن پاسخ خواهیم داد.

 «محمد جواد ظریف»در دیدار با «ارکی تیومیویا» وزیر امور خارجه فنلاند که شامگاه گذشته به تهران سفر کرده است، افزود: این اقدام آمریکا در تحریم های جدید با روح توافق ژنو و توافقات در تضاد است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اگر ضروری بداند به این اقدام پاسخ می دهد.

رییس دستگاه دیپلماسی همچنین در پاسخ به سوالی درباره واکنش های ایران در برابر این تحریم ها تاکید کرد: تحریم های آمریکا برای راضی کردن گروه های فشاری است که با هر توافقی مخالف هستند. 

ظریف ادامه داد: طرف آمریکایی با توسل به برخی ملاحظات فنی و ریزه کاری ها، تلاش می کند اقدامات خود را توجیه کند، اگر قرار باشد از این شیوه ها استفاده کنند ایران هم می تواند با توسل به برخی ریزه کاری های فنی از توافق ژنو اقداماتی انجام دهد که خوشایند طرف مقابل نباشد. 

وی تصریح کرد: ما نیازی نداریم نگرانی افرادی که خواهان توافق هستند را برطرف کنیم، جمهوری اسلامی ایران بر اساس نظرات رهبر معظم انقلاب در مذاکرات جدی است.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: اگرچه دیدگاه های مختلفی وجود دارد اما ما گروه فشاری نداریم که نخواهند به راه حل برسیم یا به دنبال دامن زدن به آشوب های منطقه ای باشند. 

ظریف افزود: مردم ایران به دنبال راه حل هستند، جامعه ایران به دنبال درگیری و سلاح های هسته ای نیست اما می توانیم اقداماتی انجام دهیم که خوشایند طرف مقابل نباشد. 

وی همچنین اظهارداشت: ما تاکنون خویشتنداری کرده ایم اما اگر از این خویشتنداری سوء استفاده شود، در زمان مناسب به آن پاسخ خواهیم داد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *