شناسه خبر: 4755 منتشر شده در مورخ: 1393/6/9 ساعت: 13:09 گروه: اجتماعی  
معاون رییس جمهوری: اعتیاد زنان کانون خانواده را تهدید می کند

معاون رییس جمهوری: اعتیاد زنان کانون خانواده را تهدید می کند

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: باتوجه به اینکه 10 درصد از معتادان زنان هستند و 63 درصد زنان متاهل با همسران و پدران معتاد زندگی می کنند؛ اعتیاد کانون خانواده را تهدید می کند.

ˈ شهیندخت ملاوردی ˈ در همایش زنان و بانوان شهرستان ملارد افزود: مجموعه عملکردها و سوء مدیریت ها در گذشته ما را با آسیب های فراوانی روبه رو کرده است.

وی اظهار کرد: زیاد شدن زنان سرپرست خانوار، زنانه شدن سالمندی و اعتیاد با توجه به این که 10 درصد از معتادین زنان هستند و 63 درصد زنان متاهل با همسران و پدران معتاد زندگی می کنند کانون خانواده را تهدید می کند.

مولاوردی با اشاره به این که 55 درصد طلاق ها ریشه در اعتیاد دارد، خاطر نشان کرد: پایین رفتن سن اعتیاد به مواد مخدر در بین دختران، استقبال از مواد محرک و صنعتی، بالا رفتن نرخ طلاق، پایین آمدن نرخ ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج از دیگر تهدیدهایی است که به قشر جامعه زنان و دختران آسیب می زند . 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: برای تقویت بنیان خانواده برنامه های اجرایی شده دولت نهم و دهم را در همه زمینه ها مورد آسیب شناسی و ارزیابی قرار داده و نقاط قوت آن را تقویت کردیم تا شرایطی را برای تقویت بنیان خانواده در اختیار دستگاه های ذیربط قرار دهیم .

وی تصریح کرد: این معاونت به تنهایی از پس مشکلات این قشر برنمی آید و حل مشکلات جامعه زنان یک عزم ملی و مدیریت جهادی را می طلبد.

وی خاطر نشان کرد: جمعیت جوان جامعه یک فرصت طلایی برای آینده کشور است و اگر این توانمندی به فرصت تبدیل نشود، تبدیل به چالشی برای جامعه می شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نقش جامعه زنان را از لحاظ اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و علمی بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: با توجه به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، امیدواریم همه خواسته های مردم بخصوص زنان محقق شود .

وی افزود: یکی از برنامه های مهم دولت واگذاری پست های میانی ادارات مانند فرمانداری و شهرداری ها به زنان است تا این قشر با تجربه اندوزی در آینده در پست های بالاتر نقش آفرینی کنند.

وی یکی دیگر از برنامه های دولت را طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در عرصه های مختلف خواند و افزود: براین اساس با همکاری وزارت کار، صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد، بهزیستی، جهاد کشاورزی اطلاعات کاملتری از وضعیت زنان سرپرست خانوار جمع آوری می شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از بحثهای مهم و حائز اهمیت، حضور و مشارکت سازمانهای غیر دولتی در مسائل امور زنان و جوانان است که در این راه برای کوچک شدن دولت، امور به مردم و سازمانهای مردم نهاد واگذار می شود که در این رابطه 1700 سازمان غیر دولتی مردم نهاد در امور زنان شناسایی شده است .

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت : 14 کارگروه پژوهشی در امور زنان تشکیل دادیم تا این کارگروه ها مسائل و مشکلات را به صورت پژوهشی به این معاونت ارسال کنند .

مولا وردی گفت: دولت در طول یک سال گذشته اقدامات ارزشمندی را در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی انجام داده است و اولویت دولت تدبیر و امید در بحث کنترل تورم و خروج از رکود است.

ˈداوود کرمی ˈ فرماندار ملارد نیز گفت: در هفته دولت 60 پروژه با اعتباری حدود 40 میلیارد تومان در شهرستان ملارد به بهره برداری رسیده است.

حسین گروسی ˈ نماینده مردم شهریار، ملارد و شهر قدس نیز گفت: در هفته دولت حضور بی سابقه اعضای هیات دولت و وزرا در شهرستانهای غرب استان تهران بسیار اثر گذار بوده است.

وی در ادامه افزود: حضور ارزشمند زنان و دختران در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است که بیش از 50 در صد افتخارات علمی کشور در اختیار قشر بانوان و دختران است و 30 در صد اعضای هیات علمی در دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند و 9 نفر از نمایندگان مجلس بانوان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ˈحسینی نوری ˈ امام جمعه ملارد نیز در این مراسم گفت: در ایران چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام هرگز در جایی مشاهده نشده که زنان بدون حجاب باشند، این بیانگر نجابت و وقار زنان ایرانی است.

وی افزود:در دوره طاغوت، رضا شاه ملعون می خواست با ترویج فرهنگ غرب عفاف و حجاب را از زنان ما بگیرد، اما نتوانست و امروز می بینیم زنان و مادران و همسران، چگونه در دفاع مقدس جوانانی را تربیت کردند که برای دفاع از اسلام جان فشانی کردند که در تاریخ ماندگار است .

در سفر نیم روزه معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، نخستین بوستان ورزشی ویژه بانوان از محل اعتبارات شهرداری ملارد و هم چنین نمایشگاه دستاوردهای بانوان ملاردی در قالب چهل غرفه در محل عمارت این شهرستان گشایش یافت.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *