شناسه خبر: 4740 منتشر شده در مورخ: 1393/6/8 ساعت: 10:05 گروه: فرهنگی  
تهیه‌کنندگان موسیقی، دنبال بنگاه‌های زودبازده هستند

تهیه‌کنندگان موسیقی، دنبال بنگاه‌های زودبازده هستند

مانی رهنما گفت: تهیه کنندگان بخش موسیقی کشور مانند برخی از کارآفرینان دنبال بنگاه های زود بازده هستند و ادامه این روند موجب کاهش سطح کیفی قطعات و آثار خواهد شد.

«مانی رهنما» از نبود بیمه و عدم وجود صنفی منسجم برای بخش موسیقی کشور به عنوان بزرگترین مشکل موسیقیدانان و فعالان عرصه موسیقی یاد کرد و افزود: باوجود اینکه دولت یازدهم وعده های بسیاری برای پیشرفت موسیقی ایران داده بود، اما همچنان می بینیم که فعالیت خاصی در این حوزه انجام نشده است. 
وی اظهار کرد: دولت به جای آنکه یاری رسان بخش موسیقی کشور باشد، همیشه روبروی آن قرار گرفته است و هربار به گونه ای از همراهی سر باز می زند. 
امسال به فرهنگ بیشتر توجه شود 
رهنما با اشاره به اهمیت پیشرفت بخش های مختلف فرهنگ و هنر در سال 93 بیان کرد: همانطور که در نام گذاری سال جاری، کلمه فرهنگ و هنر گنجانده شده است، باید توجه خاصی به این بخش داشت، در بسیاری از مواقع مسئولان فرهنگی کشور قصد حمایت از هنرمندان را دارند اما یک عنصر خارجی مانع این کار شده و دوباره اوضاع گذشته حاکم می شود. 
وی ورود بخش خصوصی به عرصه هنر را مؤثر در کاهش مشکلات هنرمندان و افزایش کیفیت آثار دانست و افزود: در حال حاضر بخش های مختلف هنر زیر نظر دولت در حال فعالیت هستند و همین امر موجب محدودیت برای فعالیت بسیاری از هنرمندان شده است. 
تهیه کننده ها شرط می گذارند 
این خواننده پاپ با انتقاد از اینکه بازگشت سریع سرمایه، شرط بسیاری از تهیه کنندگان برای بستن قرارداد است، تصریح کرد: بر همین اساس اکثرا از اشخاص مشهور برای اجرای موسیقی دعوت به همکاری می شود و عرصه برای فعالیت دیگر هنرمندان تنگ خواهد شد، ورود بخش خصوصی می تواند این معضل را نیز از میان بردارد. 
آماده کمک هستم 
وی در خاتمه با اعلام آمادگی برای هرگونه کمک به دستگاه های فرهنگی برای هرگونه تحول سازنده در عرصه هنر، بیان کرد: حیف است هنر کشوری که پیشینه فرهنگ بسیار روشنی در مجامع بین المللی دارد با بی توجهی برخی افراد به انزوا کشیده شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *