شناسه خبر: 4648 منتشر شده در مورخ: 1393/5/29 ساعت: 13:50 گروه: اجتماعی  
تنها 37 درصد از مددجویان بهزیستی گلستان مستمری ماهانه دارند
پیگیری آسفالت مسکن مهر گرگان

تنها 37 درصد از مددجویان بهزیستی گلستان مستمری ماهانه دارند

47هزار خانوار، 7هزار زن سرپرست خانوار، 7هزار معتاد بهبود یافته در گلستان وجود دارد که با معلولین جسمی و حرکتی فقط حدود 37 درصد آن ها ماهانه از بهزیستی مستمری می گیرند.

به گزارش ایران سپید رقیه رحمانی در یکصد و پانزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان افزود: در حال حاضر 800 مرکز تحت حمایت بهزیستی در گلستان دایر است که از این تعداد 110مهد کودک، یک مرکز شیرخوارگان و 24 مرکز نگهداری سالمندان، انجمن ها و ngoدر گرگان فعال است.

وی با بیان اینکه در گلستان فقط 5هزار خانوار و 3هزار و 400 زن سرپرست خانوار ماهانه بین53 تا 100هزار تومان مستمری از بهزیستی دریافت می کنند، ادامه داد: بی شک بدون کمک های شهرداری و شورای اسلامی شهر و خیرین بهزیستی نمی تواند مشکلات ممدجویان را حل کند.

رحمانی اضافه کرد: از 100درصد اعتبارات ملی فقط دو درصد آن پرسنلی و 98درصد آن مددجویی است و طبق موافقتنامه های صورت گرفته 10درصد اعتبارات استانی نیز صرف مددجویان می شود. این مسئول گلستانی تصریح کرد: در حال حاضر با همکاری 21دستگاه اجرایی نقشه مناسب سازی مبلمان شهری تهیه شده و 769نقطه مشخص شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان اردیبهشت ماه سال بعد با همکاری شهرداری و استانداری تمام این نقاط را مناسب سازی کنیم. وی خاطر نشان کرد: از سال 1389 پیگیر صدور مجوز تاکسی تلفنی معلولان و مددجویان هستیم که تاکنون انجام نشده است و با توجه به بعد مسافت موجود و فاصله مرکز نگهداری کودکان خیابانی و کار در محمد آباد انتظار داریم شهرداری و شورای اسلامی شهر در حل این دو موضوع ما را یاری کند. رحمانی ضمن تشکر از راه اندازی پل هوایی کمربندی ویژه معلولان خواستار نصب آسانسور در پل هوایی میدان شهرداری شد

مدیرکل بهزیستی گلستان اظهار کرد: نهم و دهم دیماه امسال گلستان میزبان جشنواره تئاتر معلولان خواهد بود. وی با بیان اینکه 3سال متوالی مازندران میزبان این جشنواره بوده است و در این دوره 5 استان گیلان، مازندران، سمنان، خراسان شمالی و گلستان شرکت داند، امیدواریم مانند 3سال گذشته گلستان بتواند رتبه اول کشور در موسیقی و تئاتر معلولان را کسب کند. در ادامه این جلسه مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان نیز گفت: در حال حاضر دو هزار نفر جهت استفاده از امکانات آموزشی، مشاوره ای و توان بخشی در مقاطع مختلف تحصیلی در استان ثبت نام کرده اند. عباس خانعلی افزود: تاکنون آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان تمام تلاش خود را برای آموزش و به حداکثر رساندن کفایت های اقتصادی، اجتماعی و آموزشی کودکان استثنایی به کار گرفته است. وی با بیان اینکه این اداره بدون ارتباط و کمک از دستگاههای حمایتی نمی تواند انجام وظیفه کند، ادامه داد: احداث فضاهای بازی و ورزشی در ارتقای شناختی و حرکتی کودکان معلولی بسیار موثر است و از شهرداری و شورای اسلامی گرگان درخواست داریم تا با تجهیز وسایل بازی کم خطر و در یکی از پارک های شهر حق خود را نسبت به این قشر از افراد جامعه ادا کنند.   رسالت معاون شهرسازی نظارت بر پرونده های کمیسیون ماده 100 است در این جلسه شهردار گرگان خواستار تفیض اختیار به معاون شهرسازی و معماری شهرداری گرگان شد و گفت: رسالت معاون شهرسازی است تا نظارت کند چه پرونده ای به کمیسیون ماده 100 می رود؛ اگر شما این هویت را به او ندهید چه برایش می ماند. حسین صادقلو افزود: عین قانون است تا معاون شهرسازی نماینده خود را در کمیسیون ها بفرستد، اختیارات را به شهرداری تفیض می کنید و هرگاه احساس کردید به خوبی کار نمی شود می توانید اختیارات را بگیرید.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه این جلسه گفت: اگر عین قانون است پس چرا اجرا نمی کنید و از شورا مصوبه برای تفیض اختیار به معاون شهرسازی را می خواهید. علی کلاتی اضافه کرد: مصوبه دادن از اختیارات اعاضی شورای اسلامی شهر گرگان و ما باید دراین راستا نظرات خود را اعلام کنیم؛ شما وقتی به جایگاه این اختیارات را واگذار می کنید تا پایان دوره شورا این روند ادامه دارد به همین خاطر بهتر است اختیارات را به فرد واگذار کنید. وی تصریح کرد: شاید فرد جدیدی که در این سمت مدتی دیگر مشغول به کار شد فقط مورد احترام شورا باشد نه مورد وثوق اعضا، به همین دلیل بهتر است این اختیارات را به فرد واگذار کنید نه به جایگاه. این عضو شورا در خاتمه یادآور شد: کمیسیون ماده 100 سه نماینده دارد، یک نماینده از وزارت کشور، یک نماینده از دادگستری و یک نماینده از شورای اسلامی شهر گرگان؛ معرفی نماینده از سوی شهرداری در کمیسیون ماده 100 در هیچ قانونی نیامده اما دفاع از پروژه ها در این کمیسیون حق شهرداری است.

در پایان این بحث، تفیض اختیار به جعفر فندرسکی معاون شهرسازی و معماری شهرداری گرگان در بین اعضای شورای اسلامی شهر گرگان رای نیاورد. پیگیری آسفالت مسکن مهر گرگان رضا عباسی، رئیس اتحادیه تعاونی‎های مسکن‎مهر گرگان هم در این جلسه به بیان مشکلات مسکن شهرک گلستان پرداخت و با بیان این که 2 هزار نفر در این شهرک زندگی می کنند از نبود آسفالت در این منطقه خبرداد. وی گفت: پروژه مسکن‎ مهر شهرک گلستان نخستین تعاونی در منطقه است که به بهره برداری رسیده و نیاز است شورا و شهرداری برای آسفالت آن همکاری کنند. وی با بیان این که ساکنین شهرک گلستان توانایی پرداخت هزینه آسفالت ندارند، افزود: آن ها حتی در ارائه اقساط خود دچار مشکل هستند ، انجام آسفالت شهرک گلستان نیازمند ویژه‎بینی از سوی مسئولان است.      

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *