شناسه خبر: 4572 منتشر شده در مورخ: 1393/5/22 ساعت: 10:00 گروه: اجتماعی  
بهزیستی زنجان هزینه کاشت حلزون را پرداخت می کند

بهزیستی زنجان هزینه کاشت حلزون را پرداخت می کند

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بهزیستی این استان هزینه کاشت حلزون را به دریافت کنندگان آن پرداخت می کند.

 فرهاد میرزایی  با بیان این مطلب افزود: کاشت حلزون تکنولوژی پیشرفته ای است که شنوایی را برای کودکانی که با استفاده از سمعک نیز قادر به شنیدن نیستند، ایجاد می کند.

وی اظهار کرد: بهزیستی به عنوان متولی امور توانبخشی معلولین بعد از ارزیابی و تشخیص کم شنوایی، خدماتی نظیر سمعک و آموزشهای لازم به خانواده و کودک ناشنوا در مراکز دولتی و غیر دولتی را با اعتبارات تخصیص یافته ارایه می کند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: قادر سازی فرد ناشنوا به شنیدن زمینه ساز رشد مهارت های گفتاری و زبان و برقراری ارتباط کلامی با دیگر افراد جامعه می شود.

میرزایی ادامه داد: درصورت تأیید کم شنوایی عمیق کودک، بهزیستی می تواند با آموزش توانبخشی شنوایی کودک جهت تشکیل پرونده کاشت و معرفی به مراکز کاشت حلزون شنوایی اقدام کند.

وی از تامین اعتبار و پرداخت هزینه کاشت حلزون به 10 ناشنوا طی پارسال خبر داد و یادآورشد: امسال نیز دو نفر در انتظار دریافت تسهیلات کاشت حلزون از بهزیستی هستند.

میرزایی یادآورشد: بر اساس پژوهش های انجام شده از هر یک هزار تولد سه مورد مبتلا به کم شنوایی شدید تا عمیق هستند که با توجه به موارد اکتسابی بعد از تولد این تعداد به حداقل شش در هزار می رسد و از آنجایی که کم شنوایی معلولیتی پنهان است لذا یکی از شایع ترین ناهنجاری های بدو تولد می باشد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *