شناسه خبر: 4546 منتشر شده در مورخ: 1393/5/19 ساعت: 10:22 گروه: حوادث  
جزئیات بیشتر از حادثه سقوط هواپیمای مسافربری

جزئیات بیشتر از حادثه سقوط هواپیمای مسافربری

محمد ایلخانی مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ساعت 9:20 دقیقه امروز هواپیمای مسیر تهران - طبس متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست می‌دهد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط می‌کند

وی ادامه داد: در این هواپیما گروه پروازی شامل دو نفر خلبان، دو نفر مهماندار، دو نفر گروه فنی و دو نفر گارد امنیت پرواز بوده است.

 

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: در این پرواز 34 مسافر بزرگسال، 3 نوزاد زیر دو سال و 3 کودک زیر 12 سال حضور داشتند.

 

ایلخانی بیان کرد: این هواپیما قطعاً سقوط داشته است و احتمال زنده ماندن مسافران آن کم است و شاید چندین نفر از این پرواز زنده مانده باشند.

 

اورژانس تهران: هنوز اطلاعی از محل حادثه و تعداد تلفات نداریم

به گزارش خبرنگار بهداشت ودرمان فارس،دقایقی پیش سانحه‌ای در فرودگاه مهرآباد رخ داد که طبق اطلاعات به دست آمده از این حادثه، ایران 140 سپاهان ایر و مسافربری بوده که 50 نفر مسافر داشته است.

اورژانس تهران در این زمینه اعلام کرده است که تا این لحظه هیچگونه اطلاع جدیدی از محل حادثه و تعداد تلفات نداشته است.

10:38 *اطفای حریق سقوط هواپیما به اتمام رسید

به گزارش خبرگزاری فارس، عوامل آتش‌نشانی پس از اعلام سانحه سقوط یک هواپیما از نوع ایران 140 و متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر واقع در شهرک آزادی اعلام چند ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

در حال حاضر عملیات اطفای حریق به اتمام رسیده است و محل حادثه در حال ایمن سازی است و تحویل عوامل نظامی داده شده است. تعداد مجروحان و جان‌باختگان دقیق این حادثه مشخص نشده است.

10:44 *محل سقوط هواپیما در منطقه مسکونی نیست

یک شاهد عینی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره چگونگی سقوط هواپیما در شهرک آزادی تهران، گفت: در زمانی که در خیابان در حال تردد بودم، چگونگی سقوط هواپیما را با چشم دیدم.

وی افزود: در زمان سقوط ابتدا قسمت انتهایی این هواپیما جدا شد و در کنار کارخانه شیشه سازی مینا در شهرک آزادی به زمین افتاد.

این شاهد عینی تصریح کرد: قسمت سر این هواپیما پس از جدا شدن در قسمت حفاظت شده صنایع دفاع با زمین برخورد کرد و شعله های آتش تمام منطقه را فرا گرفت.

به گفته این شاهد عینی، محل سقوط هواپیما در منطقه مسکونی نبوده است.

10:49 *هواپیمای ایران‌140 از مسیر خود منحرف شده بود/سقوط روی درختان منطقه نظامی

علیرضا جهانگیریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: هواپیمای مسافری ایران 140 متعلق به هواپیمایی سپاهان ساعت 9:20 دقیقه امروز از باند فرودگاه مهرآباد پرواز می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی سپاهان ایر، ایرلانی مسافری است بیان کرد: این هواپیما در 4 مایلی فرودگاه سقوط کرده است.

وی بیان کرد: ظاهراً این هواپیما پس از خروج از باند از مسیر خود منحرف شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تعدادی از مسافران این پرواز جان باخته و تعدادی زخمی شده‌اند اظهار داشت: مسافران زخمی شده به بیمارستان اعزام شدند.

وی یادآور شد: این هواپیما به هیچ چیز روی زمین آسیب نزده است و هواپیما روی درختان یک منطقه نظامی سقوط کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پس از بروز این سانحه بلافاصله تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل حادثه اعزام شدند و اینجانب نیز هم اکنون بر سر صحنه سانحه حضور دارم.

42 کشته و 3 مجروح در حادثه هواپیمایی مهرآباد

احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت: این هواپیما مسافربری بوده و طبق اطلاعات به دست آمده بر روی منازل مسکونی و خودروها سقوط نکرده و در نتیجه ترافیکی ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: مجروحان را پس از وقوع حادثه منتقل کردند، علت در حال بررسی است و نیروهای اورژانس و هلال‌احمر در محل حادثه حاضر شده‌اند.

صادقی گفت: توصیه می‌شود که مردم به محل حادثه مراجعه نکنند تا ازدحام ایجاد نشده و رسیدگی به مجروحان راحت‌تر انجام شود.

10:57 *اعزام تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری/‌ شماره ثبت EP-GPA هواپیما بود/ خطر از بیخ گوش عابران گذشت

حمید حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: یک فروند هواپیمای مسافربری ایران 140 صبح امروز در مسیر تهران -طبس دچار سانحه شد. معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: این هواپیما در ساعت 9:18 دقیقه در مسیر تهران - طبس پرواز کرده بود، دچار سانحه شد.

‌حبیبی اظهارداشت: این هواپیما به شماره ثبت EP-GPA متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان حوالی ورزشگاه آزادی دچار سانحه شد.

وی اضافه کرد: به محض وقوع سانحه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سانحه اعزام شده‌اند و اطلاعات تکمیلی در اطلاعیه های بعدی به اطلاع مردم خواهد رسید.

یکی از شاهدان این حادثه به فارس گفت: واقعا صحنه دلخراشی بود. دم هواپیما وسط خیابان افتاده است. آتشی که دودش آسمان شهرک آزادی را تا لحظاتی تیره و تار کرده بود. خوشبختانه هواپیما نزدیکی‌‌ بازار هفتگی یکشنبه بازار سقوط کرد تقریبا 500 متر آن طرف‌تر و شاید کمتر؛ در غیر این صورت کلی تلفات جانی داشت.

*شورای مدیریت بحران تشکیل شد/ هواپیمای سقوط کرده متعلق به سپاه نیست

رحمتی درگفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره حادثه سقوط یک فروند هواپیمای سپاهان ایر اظهار داشت:‌ این هواپیما مسافربری بوده و حدود 40نفر بر اساس آخرین آمار مسافر داشته است و از تهران به سمت طبس در حال پرواز بوده که با سانحه‌ای مواجه می‌شود. در ضمن این هواپیما متعلق به سپاه نیست.

وی ادامه داد:‌تمامی نیروهای امداد ونجات در محل سانحه حضور دارند و در حال امدادرسانی هستند.

رحمتی در مورد علت حادثه گفت: علت سقوط این هواپیما هنوز مشخص نشده است و امروز جلسه شورای مدیریت بحران تشکیل و علل حادثه را بررسی می‌کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *