شناسه خبر: 4522 منتشر شده در مورخ: 1393/5/15 ساعت: 11:14 گروه: حوادث  
شلوار مارک‌دار سارق، دست او را رو کرد

شلوار مارک‌دار سارق، دست او را رو کرد

دزد آشنا در هنگام سرقت میلیونی از خانه اقوامش همان شلواری را پوشیده بود که چند روز پیش‌تر و هنگام دیدن مالباخته پوشیده بود.

به گزارش ایران سپید این مرد که تصور می‌کرد با زدن نقاب به‌صورتش دیگر کسی او را نخواهد شناخت، باورش نمی‌شد شلوار مارک‌دارش راز او را فاش کند.مرد جوان که ارسلان نام دارد 24خردادماه به همراه یکی از دوستانش درحالی‌که نقاب به‌صورت داشتند وارد یک مجتمع مسکونی در شمال تهران شدند. هدف آنها سرقت از آپارتمانی در طبقه دوم بود. آنها از پله‌ها بالا رفتند و زنگ در را زدند.

لحظاتی بعد دختر جوانی در را گشود و با دیدن 2نقابدار که اسلحه در دست داشتند شوکه شد. سارقان، دختر جوان و مادرش را با تهدید در یکی از اتاق‌ها زندانی کردند و پس از سرقت تمامی اسناد و مدارک داخل گاوصندوق و اموال باارزش، پا به فرار گذاشتند و به این ترتیب تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای دستگیری آنها شروع شد.

ماموران که با تماس مالباخته‌ها در جریان این سرقت قرار گرفته بودند راهی آنجا شدند. دختر جوان به آنها گفت: وقتی زنگ در به صدا درآمد، تصور کردم یکی از همسایه‌ها پشت در است. اما پس از باز کردن در، با دیدن دزدان وحشت کردم. در هنگام سرقت من و مادرم در خانه تنها بودیم و یکی از سارقان نقابدار که اسلحه در دست داشت، مدام مراقب من و مادرم بود که سر و صدا نکنیم. دیگری هم پس از ورود به خانه یکراست به محلی رفت که گاوصندوق در آنجا بود و شروع به سرقت طلا و جواهرات و همچنین اسناد و مدارک داخل آن کرد.

همان لحظه حدس زدم که او از قبل با موقعیت خانه ما آشنایی داشته است. از طرفی وقتی دیدم هیچ حرفی نمی‌زند، مطمئن شدم که می‌ترسد ما او را بشناسیم. به همین دلیل با دقت وی را زیرنظر گرفتم و شلوار مارک‌داری که پوشیده بود، توجهم را جلب کرد. مدل شلوار، همانی بود که پسرعمویم داشت. چند روز پیش وقتی من و پسرعمویم همدیگر را دیدیم، او همین شلوار را پوشیده بود و حالا هم حدس می‌زنم که آن سارق، پسرعمویم باشد که از مدتی قبل بر سر ارث و میراث با هم اختلاف داشتیم.

پس از اظهارات شاکی مأموران به تحقیقات خود ادامه دادند. مجتمع مسکونی مجهز به دوربین مداربسته بود و مأموران توانستند در ادامه به فیلم لحظه ورود دزدان به این مجتمع دست پیدا کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که سارقان در زمانی که یکی از ساکنان مجتمع از پارکینگ خارج شده بود، پیش از بسته شدن در خود را به داخل پارکینگ رسانده و از این طریق وارد خانه شده بودند. زمانی که این فیلم در اختیار مالباخته‌ها قرار گرفت، دختر جوان یکی از دزدان را شناخت و گفت که او کسی جز پسرعمویش ارسلان نیست.

دستور بازداشت ارسلان 28ساله صادر شد و او که محل زندگی‌اش را تغییر داده بود آخرین روز تیرماه در مخفیگاهش در شرق تهران دستگیر شد. با کشف شلوار مارک‌دار مورد نظر در مخفیگاهش، او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت میلیونی اعتراف کرد و گفت: از 6‌ماه پیش نقشه سرقت را طراحی کرده بودم. من و خانواده عمویم بر سر املاکی که ارثیه‌مان بود اختلاف داشتیم و من می‌خواستم مدارک و اسناد این املاک را سرقت کنم. برای همین با همدستی 2نفر از دوستانم این کار را انجام دادم و پس از سرقت، تمامی مدارک را سوزاندم.

با اعترافات مرد جوان، همدستان او نیز دستگیر شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها در این سرقت در حدود 300میلیون تومان طلا و جواهرات و همچنین تجهیزات فیلمبرداری و عکاسی دزدیده بودند که برخی از اموال مسروقه از آنها کشف شد. 2سارق دیگر پس از دستگیری اعتراف کردند که تجهیزات فیلمبرداری و عکاسی را که ده‌ها میلیون تومان ارزش داشت تنها به قیمت 15میلیون تومان فروخته‌ و پول آن را تقسیم کرده‌اند. به گفته سرهنگ آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، برای تمامی متهمان قرار قانونی صادر شده است و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *