شناسه خبر: 4483 منتشر شده در مورخ: 1393/5/12 ساعت: 08:35 گروه: سیاسی  
معلولان نیازمند حمایت مضاعف دولت هستند
نماینده مجلس:

معلولان نیازمند حمایت مضاعف دولت هستند

قائم مقام رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، معلولان را افرادی با توانمندی های زیاد توصیف کرد و بر نگاه حمایتگرانه و مضاعف دولت به این قشر از جامعه تاکید کرد.

«داوود محمدی» در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: معلولان به لحاظ توانمندی و بویژه توانایی های فکری، تفاوتی با سایرین ندارند و می توانند جایگاه های بالایی را به خود اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه هزینه زندگی معلولان با توجه به نیاز آنها به درمان، لوازم و تجهیزات توانبخشی و حمل ونقل بیش از دیگران است، گفت: معلولان نیازهای ویژه ای دارند که بر اساس آن متحمل هزینه های بالاتری نیز می شوند و دولت باید پوشش این هزینه ها را در نظر داشته باشد. 

این نماینده مجلس تصریح کرد: اعتراض معلولان نسبت به پایین بودن مبلغ مستمری با توجه به اینکه هزینه های درمان، تحصیل و رفت وآمد آنها از سایر گروه های جامعه بیشتر است، و دولت برای رفع این هزینه ها باید بتواند منابع بیشتری را اختصاص دهد.

محمدی به مخالفت نمایندگان مجلس با تصویب طرح امکان نامزدی نابینایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: برخی نمایندگان، معلولان را ناتوان یاد کردند در حالیکه معلولان دارای توانایی های زیادی هستند و از این نظر تفاوتی با سایرین ندارند.

محمدی با بیان اینکه معلولان حق و حقوقی دارند و نیازمند همراهی ما هستند، ادامه داد: اگر فردی معلول است و توانمندی نماینده شدن را دارد، مردم می توانند وی را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند و مجلس نباید برای معلولان محدودیت ایجاد کند.

طرح اصلاح بند 6 ماده 28 قانون انتخابات که امکان نامزد شدن نابینایان در انتخابات مجلس را فراهم می کند، 12دی سال گذشته در دستور کار مجلس قرار گرفت و تصویب شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: معلولان نیازهای خاصی دارند که همه آنها باید مورد توجه قرار گیرد و سازمان بهزیستی در خدمات رسانی به معلولان می تواند بهتر از این نیز عمل کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *