شناسه خبر: 4441 منتشر شده در مورخ: 1393/5/4 ساعت: 15:04 گروه: اجتماعی  
از آموزش هوشمند قرآن تا بزرگترین کتابخانه دیجیتال شعر در نمایشگاه قرآنی مردم و رمضان

از آموزش هوشمند قرآن تا بزرگترین کتابخانه دیجیتال شعر در نمایشگاه قرآنی مردم و رمضان

«مردم و رمضان؛ فصل نیایش و مهربانی» ماه مبارک رمضان به دهه پایانی خود رسیده است و نمایشگاه قرآن در بوستان قیطریه همچون شبهای گذشته، میزبان جمع کثیری از علاقمندان به موضوعات قرآنی، مذهبی، فرهنگی و هنری است.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآنی برپایی غرفه های مختلف ارائه محصولات قرآنی و فرهنگی در قالب کتاب، نرم افزار، فیلم و نیز غرفه‌های مخصوص کودکان از جمله خدماتی است که در طول این چند شب به مخاطبین ارائه می‌شود.

یکی از غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه، «سروش مهر» است که در زمینه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی فعالیت می‌کند.

انواع محصولات نرم افزاری در حوزه قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن و نیز ارائه محصولات جدید و به‌روز در این حوزه موجب شده تا علاقمندان به موضوعات قرآنی بتوانند نیازمندی های خود را در این زمینه به خوبی تامین کنند.

*  آموزش هوشمند قرائت قرآن کریم

نرم افزار هوشمند آموزش قرائت قرآن کریم با امکان ارزیابی قرائت و حفظ تک تک آیات به همراه ترجمه و ۶ تفسیر معتبر برای هر آیه، و اذان و اوقات شرعی هوشمند در یک پک کامل ارائه شده است.

امکان استفاده از هوش مصنوعی صوتی جهت ارزیابی قرائت و حفظ آیه به آیه کل قرآن کریم، ارزیابی قرائت کاربر به صورت هوشمند (هوش مصنوعی صوتی)، ثبت نام کاربر و صدور کارنامه و عملکرد مجزا برای بخش های مختلف و تمرین بخش به بخش قرائت نماز با استفاده از هوش مصنوعی صوتی از جمله توانمندی‌هایی است که در این محصول بکار گرفته می‌شود.

وجود بیش از ۲۹ ترجمه به ۱۰ زبان زنده دنیا، امکان نشانه گذاری برای هر صفحه به صورت مجزا و لغت شناسی قرآنی به زبان فارسی و انگلیسی نیز از دیگر قابلیت‌هایی است که می تواند به کاربران در زمینه روخوانی و حفظ قرآن کریم کمک کند.

همچنین کاربران با استفاده از این نرم افزار می‌توانند در آزمون حفظ کل قرآن کریم به صورت نوشتاری و شنیداری با امکان انتخاب محدوده با استفاده از تکنولوژی هوشمند صوتی و نیزتنظیم تعداد دفعات تکرار هر آیه و ترجمه استفاده کنند.

افراد می توانند با استفاده از این نرم افزار، قرآن را در محیط های گرافیکی و نوشتاری دلخواه خوانده و یا از امکان جستجو در متن قرآن و تمامی ترجمه‌های موجود بهره ببرند.

امکان چاپ صفحات شامل متن قرآن با خط زیبای عثمان طه و متن ترجمه، قابلیت شبیه‌سازی کتاب قرآن کریم با امکان بزرگنمایی چند حالته، عرضه نمودار پیشرفت کاربر و اطلاعات آماری، ارسال متن انتخاب شده به نرم افزارهای نوشتاری از دیگر قابلیت های این نرم افزار قرآنی است.

این نرم افزار همچنین دارای اطلاعات شهرهای ایران و جهان جهت اوقات شرعی اذان هوشمند و فعال تقویم و تبدیل تاریخ میلادی، شمسی و قمری می‌باشد.

محیط کاربری و ترجمه به ۴۰ زبان زنده دنیا و نیز ارائه 6 تفسیر (مجمع البیان، المیزان، نور، اطیب البیان، کشاف و نمونه) تفکیک شده بر اساس آیات از دیگر قابلیت‌های در نظر گرفته شده در این نرم افزار است.

* مترجم هوشمند صوتی (ترجمه گفتار به گفتار 9 زبان رایج به یکدیگر)

با مترجم هوشمند صوتی سروش به هر زبانی که می خواهید صحبت کنید تا برای شما به صورت صوتی ترجمه شود.

   این نرم افزار شامل پرکاربرد ترین لغات، اصطلاحات و عبارات 9 زبان موجود (انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، عربی و …) در قالبی دو طرفه (تعاملی) است که از امکان تبدیل گفتار به گفتار (9 زبان)، تمرین صوتی به زبان‌های دیگر، ارائه درصد درستی و خطا و بومی بودن لهجه و تلفظ بهره می برد.

این نرم افزار در فصل‌های مختلف از جمله: مسافرت، اصطلاحات، پزشک، پست، بانک و... طراحی شده است.

* قلم هوشمند ۹ زبان در سفر به همراه جزء سی‌ام قرآن کریم

این محصول یک قلم هوشمند الکترونیکی است که دارای یک حافظه قوی بوده که با قراردادن نوک قلم بر روی کلمات و جملات کتاب زبان که داخل بسته این محصول می باشد، این قلم بصورت هوشمند آنرا تشخیص داده و شروع به پخش آن خواهد کرد.

استفاده از تصاویر، لغات، اصطلاحات، جملات کاربردی و آموزش ۹ زبان زنده دنیا به شیوه مکالمه محور از جمله قابلیت های این محصول است.

این محصول دارای ۴ گیگابات حافظه داخلی و قابلیت اضافه شدن حافظه خارجی بوده و از امکان mp3 player شدن با حافظه 4 گیگا بایت همراه با کابل اتصال به کامپیوترجهت انتقال فایل هایmp3 نیز برخوردار است.

قلم هوشمند ۹ زبانه، محصولی کاملا ایرانی است که مجوز تولید انحصاری کالا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز دارد.

علاوه بر همه این موارد، با استفاده از این قلم هوشمند می توانید از جزء سی‌ام قرآن کریم نیز که در آن طراحی شده است، استفاده کنید.

* بزرگترین کتابخانه الکترونیکی شعر و ادب پارسی

بزرگترین کتابخانه الکترونیکی شعر و ادب فارسی به همراه نرم افزار مشاعره هوشمند صوتی و آموزش هوشمند آواز سنتی و دستگاه ها و ردیف های موسیقی سنتی را می توانید از غرفه سروش مهر در نمایشگاه قرآنی مردم و رمضان تهیه کنید.

آموزش آواز سنتی ایرانی به شکل هوشمند، آموزش دستگاه ها و ردیف های موسیقی سنتی ایرانی، امکان جستجوی راحت در میان اشعار از جمله کارکردهای این نرم افزار است.

در این محصول 500 هزار بیت شعر، جستجوی پیشرفته، فرهنگ لغت، زندگی نامه ، آثار بیش از 7 هزار شاعر و... گنجانده شده است.

امکان چاپ صفحات از هر کتاب، مشاده معنی کلمات موجود در ابیات و نمایش ساعت و تقویم روزانه از دیگر قابلیت های این محصول است.

با استفاده از این نرم افزار می توانید از مشاعره هوشمند صوتی با قابلیت انتخاب مجری در یک محیط بسیار جذاب و شبیه سازی شده رقابتی نیز استفاده کنید.

لازم به ذکر است نمایشگاه قرآنی «مردم و رمضان، فصل نیایش و مهربانی» با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات و شمال تهران، شهردای منطقه یک و فرهنگسرای ملل در پارک قیطریه تهران با حضور ۶۵ ناشر کتاب، موسسات فرهنگی دیجیتال، موسسات قرآنی، کانونهای مساجد، سرای محلات و سایر موسسات فرهنگی و هنری افتتاح و هر روز از ساعت ۱۹ لغایت ۱ بامداد پذیرای علاقه مندان آثار فرهنگی و هنری قرآنی است.

برپایی ایستگاه های قرآنی کودک و نوجوان همراه با اهدای جایزه به کودکان و نوجوانان، برگزاری نشستهای قرآنی، تجلیل از فعالان قرآنی مساجد و محافل قرآنی، مشاوره های مذهبی و برگزاری کرسی های گفتمان دینی از جمله دیگر برنامه های این نمایشگاه است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *