شناسه خبر: 4400 منتشر شده در مورخ: 1393/5/1 ساعت: 09:13 گروه: اجتماعی  
هر سال هزار کودک به فرزندخواندگی پذیرفته می شوند

هر سال هزار کودک به فرزندخواندگی پذیرفته می شوند

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: سالانه بین یکهزار تا یکهزار و 200 نفر از کودکانی که پدر و مادر آنها در قید حیات نیستند و یا هویت خانوادگی آنها مشخص نیست، به فرزندخواندگی پذیرفته می شوند.

«حمیدرضا الوند» در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: براساس قانون جدید، حتی اگر کودکان بد سرپرست صلاحیت سرپرستی آنها چندین بار در مراجع قضایی از دست برود، به تشخیص کارشناسان سازمان بهزیستی کشور

می توانند به سرپرستی دائم و فرزندخواندگی واگذار شوند.

وی ادامه داد: اکنون 13 هزار و 500 نفر از کودکانی که هویت خانوادگی آنها مشخص نیست، در خانواده های واجد شرایط ساماندهی شدند که این خانواده ها از بستگان سببی و نسبی و یا کسانی که نسبتی با کودک نداشتند، بوده اند.

الوند با بیان اینکه بیش از 87 درصد کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی کودکان بد سرپرست هستند، افزود: این به آن معنا است که اعضای خانواده آنها در قید حیات هستند، اما صلاحیت نگهداری این کودکان را ندارند.

مدیرکل دفتر امور کودکان ونوجوانان سازمان بهزیستی گفت: میزان ورودی کودکان بدسرپرست با خروجی آنها برابر است، یعنی سازمان بهزیستی سعی می کند هر کودکی که وارد این سیستم و تحت پوشش قرار می گیرد را نیز وارد خانواده کند. 

به گفته وی، خوشبختانه حدود پنج سال است که تعداد این کودکان در حد 23 هزار نفر ثابت مانده است.

الوند ادامه داد: سازمان بهزیستی تاکنون توانسته زمینه ورود هر تعداد کودک را که از طریق دادگاه پذیرش می شود، به خانواده ها فراهم کند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان اینکه درخواست برای سرپرستی این کودکان رو افرایش است، افزود: دلیل اصلی فرزندخواندگی این کودکان از سوی خانواده ها، افزایش سن ازدواج به ویژه در جنس مونث است و میزان آگاهی و تغییر تفکر و نگرش زوجین ازدواج کرده نسبت به فرزندآوری در سالهای اول زندگی است که موجب می شود سن آنها بالا برود و تمایلی به بچه دار شدن نداشته باشند.

الوند ادامه داد: اکنون به ازای هر بچه واجد شرایط سرپرستی در کشور یا فرزندخانوادگی، بطور میانگین 7،5 زوج متقاضی تایید شده واجد شرایط داریم یعنی 15 زن و شوهر متقاضی فرزند هستند.

وی گفت: در تهران به ازای هر بچه، 11 زوج متقاضی فرزند خواندگی است، یعنی 22زن و شوهر به صورت میانگین در کشور متقاضی فرزندخواندگی هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *