شناسه خبر: 439 منتشر شده در مورخ: 1392/8/7 ساعت: 22:22 گروه: سیاسی  
دولت تدبیر و امید به طور جدی و پیگیر حل معضل آب در کشور را دنبال خواهد کرد
دکتر روحانی در جلسه شورای عالی آب:

دولت تدبیر و امید به طور جدی و پیگیر حل معضل آب در کشور را دنبال خواهد کرد

اولین جلسه شورای عالی آب در دولت تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران تشکیل و مسائل و موضوعات مرتبط با مشکلات و معضلات آب در کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایران سپید به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دولت دکتر روحانی در این جلسه معضل آب را مشکلی تاریخی در کشور برشمرد و حل آن را نیازمند عزمی ملی دانست و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به طوری جدی و پیگیر حل معضل آب در کشور را دنبال خواهد کرد و در این راستا همه دستگاه های ذیربط و مسئول موظف به اجرا و پیگیری مصوبات شورای عالی آب هستند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه تمام ارکان و قوای کشور باید در حل مسأله ملی آب دخیل باشند، بر ضرورت تدوین و تعیین قوانین لازم از سوی مجلس شورای اسلامی، نحوه اجرای صحیح قوانین توسط دولت و چگونگی برخورد قاطع با تخلفات از سوی قوه قضائیه در این راستا تأکید کرد.
دکتر روحانی همچنین ضرورت طراحی الگوی مصرف به جهت صرفه جویی در آب کشاورزی، آب شرب مصرفی مردم و آب مجازی را مورد اشاره قرار داد و بر لزوم حفاظت و صیانت از منابع و ذخایر زیرزمینی آب کشور و مقابله با حفاری های غیرمجاز تأکید کرد. 
رییس جمهور افزود: وزارتخانه های جهاد و کشاورزی و نیرو نیز باید در راستای برنامه ریزی برای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و تبدیل آن به مصرف بهینه همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.
دکتر روحانی با تاکید مجدد بر مصوبات و تصمیم گیریهای شورای عالی آب و لازم الاجرا بودن این مصوبات توسط دستگاههای ذیربط تصریح کرد: اعضای شورای عالی آب باید با مطالعات و بررسی های جامع و دقیق در خصوص موضوعات مرتبط با رفع معضل آب در کشور در این جلسه حضور داشته باشند تا بتوانند بهترین و کاربردی ترین تصمیمات را اتخاذ کنند.
مشارکت و دخالت تشکل های مردم نهاد و فعال شدن آنها به همراه رسانه ها بویژه رسانه ملی در توجیه و هدایت افکار عمومی به منظور حفاظت از منابع آبی کشور و آشناسازی و آموزش مردم در این خصوص از جمله مصوبات جلسه شورای عالی آب بود.
در این جلسه که نهمین جلسه از سال 81 و دومین جلسه شورای عالی آب در دولت یازدهم بود، وزیر نیرو ضمن ارائه گزارشی از مصوبات قبلی در جلسه شورای عالی آب بخصوص مصوبات هشتمین جلسه این شورا، راهکارهای مقابله با کم آبی، محافظت از منابع آبها، وضعیت بارش در سال گذشته و سال جاری و چگونگی وضعیت آب روانهای کشور را ارائه کرد.
گفتنی است نخستین جلسه شورای عالی آب در دولت تدبیر و امید دوم مهرماه سال جاری به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *