شناسه خبر: 4373 منتشر شده در مورخ: 1393/4/30 ساعت: 12:04 گروه: حوادث  
تازه ترین خبرها از سقوط هواپیمای مالزی

تازه ترین خبرها از سقوط هواپیمای مالزی

در حالی که خانواده قربانیان هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی هنوز در شوک این اتفاق به سر می برند تازه ترین گزارش ها از یافته شدن جسد 196 تن از قربانیان این هواپیما خبر می دهد.

کشف 196 جسد از 298 قربانی سقوط هواپیما 

به گزارش خبرگزاری رویترز از کی یف ، دفتر محلی وزارت فوریت های اوکراین در منطقه شرق دونتسک روز یکشنبه اعلام کرد که196 جسد از مجموع 298 مسافر هواپیمای مسافربری خطوط هواپیمای مالزی را در محل حادثه پیدا کرده است. 

این وزارتخانه با صدور بیانیه ای افزود:ˈ از ساعت 7 صبح روز 20 ژوئیه (29 تیر) در منطقه شاختارسکی محل سقوط هواپیمای بوئینگ 777 در مجموع 196 جسد پیدا شده است. بر اساس این بیانیه از آنجایی که محل سقوط هواپیما شامل دریاچه ای نیز هست، برای یافتن اجساد قربانیان این حادثه از غواصان نیز کمک گرفته شده است. 



**اظهارات معاون وزیر دفاع روسیه

معاون وزیر دفاع روسیه امروز اعلام کرد:ˈ اظهارات مقام های غربی در مورد سانحه هواپیمای مالزی (درخاک اوکراین) بخشی از جنگ اطلاعاتی علیه روسیه است.ˈ

آناتولی آنتونف گفت:ˈ تلاش های برخی از سیاستمداران غربی مبنی بر استفاده از موقعیت پیش آمده بر اثر سانحه هواپیمای مالزی، حیرت آور و ناخوشایند است.ˈ



** بیانیه جدایی طلبان 

جدایی طلبان هوادار روسیه در بیانیه ای اعلام کردند، در صورتی که کی یف آتش بس را بپذیرد، امنیت بازرسان بین المللی را در محل سقوط هواپیمای مالزیایی تامین می کنند. 

آندرئی پورگین معاون نخست وزیر جمهوری خودخوانده دونتسک در این بیانیه اعلام کرد:ˈ از کی یف دعوت می کنیم تا دست کم تا پایان تحقیقات در مورد سقوط هواپیما با جمهوری دونتسک برای برقراری آتش بس فوری توافق کند.ˈ



** اظهار نظر پترو پوروشنکو

پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین در واکنش حادثه سقوط هواپیمای مالزیایی با بسیاری از رهبران اروپایی تلفنی گفت وگو کرد.

وی در گفت و گوی تلفنی شنبه شب با فرانسوآ اولاند رییس جمهوری فرانسه گفت: ما میان واقعه اوکراین و ماجرای 11 سپتامبر در آمریکا و یا لاکربی تفاوتی قائل نمی شویم. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه این اظهارات ممکن است در جهت قرار گرفتن نام جدایی طلبان هوادار روسیه در فهرست گروه های تروریستی عنوان شده باشد.



** بیانیه شورای امنیت 

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، استرالیا که 28 تن از اتباع آن مسافر این هواپیما بوده و جان باخته اند، روز یکشنبه پیش نویس بیانیه ای را بین 15عضو شورای امنیت منتشر کرد که ˈمی خواهد مسببان این حادثه شناخته شده و همه کشورها برای مسئول شناختن آنها همکاری کنند.ˈ

انتظار می رود این بیانیه روز دوشنبه در نشست شورای امنیت بررسی شود. این بیانیه همچنین با شدیدترین لحن، سرنگونی یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط مالزی را که به مرگ تاسف بار 298 مسافر منجر شد را محکوم می کند و می خواهد همه کشورها و دیگر بازیگران منطقه ای در منطقه از اقدامات خشونت باری که غیرنظامیان را هدف قرار می دهد خودداری کنند. 

یک فروند هواپیمای بویینگ 777 شرکت هواپیمای مالزی پنجشنبه گذشته (26 تیر/ 17 ژوئیه) در حال سفر از آمستردام هلند به استرالیا پس از پرواز از فرودگاه آمستردام در شرق اوکراین سقوط کرد. کارشناسان سعی دارند با تحقیق از علت سقوط هواپیما که احتمالا هدف قرار گرفته است، آگاه شوند. دولت و جدایی خواهان اوکراین هریک دیگری را مسبب جلوگیری از انجام تحقیقات در این زمینه معرفی کرده اند. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *