شناسه خبر: 4314 منتشر شده در مورخ: 1393/4/24 ساعت: 12:57 گروه: اجتماعی  
باغ گل ویژه نابینایان احداث می شود
با تصویب شورای شهر

باغ گل ویژه نابینایان احداث می شود

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز به طرحی رای دادند که شهرداری را موظف به ایجاد باغ گل ویژه نابینایان در یکی از بوستان های عمومی شهر تهران می کند.

به گزارش ایران سپیددر جلسه علنی شورا رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در توضیح این طرح گفت: به دنبال آن هستیم که پارکی را طراحی کنیم و گل هایی مخصوص نابینایان در آنجا تعبیه شود. این پارک در تامین حقوق شهروندی معلولان و نابینایان و ارتقای آثار مثبت روانی و اجتماعی مترقبه در سطح جامعه به ویژه در نابینایان و همچنین افزایش سطح بهره گیری معلولان و به ویژه نابینایان از امکانات شهری به ویژه در زمینه محیط زیست و بوستان ها موثر است.

عبدالمقیم ناصحی ادامه داد: اعضا با اصل پیشنهاد مخالفتی ندارند، اما در حال حاضر به نفع شهر نیست که یک پارک بزرگ را برای این کار اختصاص دهیم. پیشنهاد کمیسیون این است که در کنار مجتمع های فرهنگی و رفاهی مخصوص نابینایان، بوستان های کوچکی ویژه این قشر ایجاد شود و در صورت گرفتن نتیجه مطلوب، در سایر بوستان ها این کار انجام شود.

وی با بیان اینکه در تهران 4 مدرسه مخصوص نابینایان وجود دارد، گفت: ما می توانیم در کنار مدرسه محبی ویژه نابینایان مخصوص برادران در خیابان آیت الله کاشانی که در جوار آن پارکی وجود دارد، به صورت پایلوت بوستان کوچکی ایجاد کنیم و در صورت استقبال نابینایان، یک بوستان بزرگ را به این منظور اختصاص دهیم.

الهه راستگو نیز گفت: اختصاص یک مرکز برای نابینایان و کم بینایان، قابل اجرا و جزو وظایف شهرداری است. به نظر نمی رسد احداث یک بوستان کوچک هزینه چندانی برای مدیریت شهری به همراه داشته باشد.

احمد دنیامالی گفت: کل شهر دارای مشکلات زیادی برای تردد نابینایان و معلولان است. پیشنهاد می کنم بوستان کوچکی احداث شود که شبکه های دسترسی آن را طوری طراحی کنیم که همه استانداردهای عصای سفید در آن لحاظ شود. البته احداث یک بوستان 5-4 سال طول می کشد. اما پیشنهاد می کنم به این طرح رای بدهید تا حقوق شهروندان نابینا نیز حفظ شود.

در ادامه علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران درباره این طرح گفت: در هر پارک منطقه ای و فرامنطقه ای می توانیم قسمتی را برای این کار اختصاص دهیم و برای ما هم هزینه ای ندارد و از محل اعتبارات فعلی قابل انجام است.

در نهایت طرح مذکور به تصویب شورای شهر رسید و شهرداری مکلف شد در یکی از بوستان های عمومی شهر تهران، باغ گل ویژه نابینایان را ایجاد کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *